כתיבת חוות דעת משפטית ורפואית לתביעות בתחומי הנזיקין, התעבורה והפלילי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתיבת חוות דעת משפטית וכן גם רפואית יכולה להיות בעלת משמעות רבה בהקשרים שונים. חוות דעת מנוסחת היטב, המבוססת על מומחיות מתאימה, יכולה לשמש הן תובעים והן נתבעים בתחומים משפטיים שונים לרבות נזיקין, תחום המשפט התעבורתי וכן בתחום הפלילי. כל זאת, במקביל לחשיבות של חוות דעת בנושאים אזרחיים מגוונים נוספים.

חוות דעת בתחום הנזיקין

לחוות דעת משפטית מוסמכת וכן לחוות דעת רפואיות בהקשר משפטי עשויה להיות חשיבות ראשונה במעלה בכל הקשור בתביעות נזיקין. תביעות מסוג זה כוללות מטבע הדברים אירועים רבים שבהם נדרש פיצוי בשל נזק שאירע לתובע במהלך אירועים שונים.

נזק שאירע לעובד, למשל, במסגרת משלח היד או מקום העבודה עשוי להיבחן בבית המשפט תוך התייחסות לחוות דעת משפטית וסיוע במומחים רפואיים. כך הוא הדבר גם במקרים שבהם אירעה תאונת דרכים.

מקרה נוסף הקשור לדיני הנזיקין ואשר נהוג להסתייע בו בחוות דעת מתאימות הוא אירוע של רשלנות. הוכחה של קיום רשלנות איננה תמיד פשוטה וגם תוצאות ההתנהגות הרשלנית יכולות להיות מגוונות, כך שהתייחסות של מומחים משפטיים ואחרים בהחלט נדרשת.

חוות דעת בתחום התעבורה

לצד דיני הנזיקין, שכוללים גם היבטים נוספים שלא כולם הוזכרו לעיל, נדרשת כתיבה של חוות דעת מקיפה ומוסמכת גם בלא מעט המקרים בתחום דיני התעבורה. לא מדובר אך ורק בדרישת פיצוי בשל מקרה כגון תאונת דרכים. יש גם הקשרים רבים נוספים שבהם חוות דעת נדרשת. כך למשל כאשר נבדקת אחריות הנהג בשעה שתנאי הדרך היו משובשים. כך הוא הדבר גם כאשר מומחה יידרש להראות שפגם טכני או קלקול מכאני הם הגורם הישיר או התורם לתאונה.

עורך דין עשוי להידרש לחוות דעת שמפרטת נתונים כמו מסלולי כלי רכב שונים, סימני עצירה ובלימה, ניתוח ממצאים שונים ממקום התאונה. כתיבת חוות דעת משפטיות בתחום התעבורה עשויה להיות רלוונטית גם כאשר מעמידים לדיון את כושרו של נהג להמשיך לנהוג, כאשר נהג עומד בפני סיכוי של שלילת הרישיון או פסילתו למשך זמן נתון, בבחינה של נהיגה ברשלנות ותוך סיכון עוברים ושבים וכן במקרים נוספים.

חוות דעת בתחום הפלילי

כתיבת חוות דעת משפטית עשויה בהחלט להיות רלוונטית לא רק בהיבט של המשפט האזרחי אלא גם בתחום המשפט הפלילי. לא תמיד שאלת קיומו של מעשה פלילי ברורה. יש ושאלה זו בהחלט ניתנת לבחינה ואפילו כאשר מדובר בכוונה פלילית – ניתן לעיתים לספק חוות דעת שונות בהינתן תנאי המקרה.

חוות דעת מתאימות יכולות להוות מנוף לשינוי החלטה שיפוטית וכן להיות חלק חשוב מטענות ההגנה ובהתמודדות עם פסק הדין ואפשרות ערעור. לעיתים, המומחה יהיה איש בריאות הנפש או מדעי ההתנהגות ולעיתים יגובשו כמה עדויות המגובות במסמכים שונים.

מומחים משפטיים ומקצועיים

שאלה חשובה היא למי יש לפנות על מנת להשיג חוות דעת משפטית ולעיתים גם רפואית או מקצועית אחרת. התשובה לשאלה זו בהחלט תלוית מקרה. ישנם מומחים משפטיים אשר צברו ידע וניסיון רב בתחום מסוים כגון תעבורה, משפט פלילי, נזיקין. יש משרדי עורכי דין גדולים שבהם מצויים מומחים ומתמחים בכל תחומי המשפט, ואלה יהיו בדרך כלל משרדים גדולים או לכל הפחות – בינוניים.

לעיתים בידי משרד עורכי הדין רשימת מומחים המספקים ללקוחות השונים חוות דעת לפי ההקשר. כך ניתן למצוא מומחים בעלי ידע בניתוח גורמי תאונות, ישנם מומחים בעלי זיקה לתחום הפלילי כגון קרימינולוגים, יש מומחים בתחום בריאות הנפש ויש כמובן מומחים לרפואה בהקשרים משפטיים שונים כגון רשלנות רפואית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו