חוות דעת רפואית רופא עור

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רפואת עור וחוות דעת רפואית

העור נחשב לאחד האיברים הגדולים ביותר בגוף האדם. תפקידו של העור רב בהגנה על הגוף מפני חדירה של מזיקים שונים כמו גם מפני פגיעה עקב חבלות.

באמצעות שינויים שונים בצבע העור ובמראהו וכן באמצעות בחינה של מדדים שונים, ניתן לגלות סימנים למחלות שונות הן בעור עצמו והן באברים אחרים בגוף. תחום רפואת העור כולל אבחון וטיפול במגוון רחב של מחלות, חלקן קשות וחלק קלות.

במקרים רבים, נזקקים מטופלים שונים לחוות דעת רפואית ומקצועית שנערכת על ידי רופא עור מומחה. לעיתים הדבר נדרש להם לצורך קבלת טיפול רפואי ישיר ובפעמים אחרות מדובר על חוות דעת שנועדה להתמודד עם מקרים של רשלנות רפואית.

במקביל, יש הפונים לקבלת חוות דעת כזאת במהלך תביעה לקבלת הכרה בביטוח לאומי וכן במהלך תביעה של חברת ביטוח פרטית.

חוות דעת לפני טיפול

כאשר אדם נדרש לקבלת טיפול רפואי, זכותו המלאה לקבל חוות דעת מקצועית נוספת. גם בתחום רפואת העור, כמו בתחומים רפואיים רבים אחרים, לא כל הרופאים רואים עין בעין. גם כאשר מדובר על אבחון ובמיוחד כאשר מדובר על הטיפולים האפשריים, עשויים חולים ובני משפחותיהם לפנות לקבלת חוות דעת שנייה.

לעיתים הדבר נעשה לאחר אבחון הבעיה ולפני התחלת הטיפול. בפעמים אחרות, הדבר נעשה לאחר אבחון הבעיה וגם לאחר (או תוך כדי) קבלת טיפול.

חוות דעת מקצועית

לא תמיד נדרשת חוות הדעת של מומחה למחלות עור לצורך אבחון או טיפול. ישנם מקרים אחרים, שבהם נדרשת אבחנתו המקצועית לצורך השלמת הליכים אל מול המוסד לביטוח לאומי או אל מול חברות ביטוח פרטיות.

  • כאשר מדובר על המוסד לביטוח לאומי – אנשים הסובלים ממחלות ומפגיעות שונות זכאים לעיתים לקבלת תגמולים שונים כגון קצבת נכות כללית או פיצוי עקב פגיעה בעבודה. לעיתים, אנשים העומדים להופיע בפני הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי אינם מעוניינים להסתפק בחוות הדעת של רופאי קופת חולים. זכותם המלאה של אלה הבוחרים בכך להציג גם חוות דעת פרטית, דבר שיכול לסייע באישור התביעה ולא פעם – בקבלת ערעור כאשר התביעה הראשונית לתגמולים נדחתה.
  • חוות דעת לחברות הביטוח – במהלך תביעה לתגמולים מאת חברת ביטוח פרטית, עולה הצורך בקבלת חוות דעת מקצועית ממומחה עור רציני ומנוסה. לעיתים הצורך יעלה מאת המבוטח, ולעיתים אחרות מדובר על צורך מקצועי של חברת הביטוח עצמה, שמבקשת לברר את מצבו האמיתי של המבוטח.

חוות דעת רשלנות רפואית

סוג חשוב של חוות דעת רפואית בתחום רפואת העור נדרש במקרים שבהם טיפול רפואי אינו עולה יפה או אינו משביע את רצונו של המטופל.

כל אדם החושש שהתנהלות הצוות הרפואי במהלך האבחון או הטיפול בו הייתה נגועה ברשלנות, יכול לברר האם יש מקום להגשת תביעה על התנהגות רשלנית. מכיוון שהתנהגות רשלנית, בעיקר בתחום הרפואה, איננה תמיד קלה להוכחה, הרי שתביעה כזאת מצריכה פניה לעורך דין המומחה בתחום ובנוסף – גם פניה למומחה בר סמכא בתחום.

למי פונים?

השאלה למי פונים על מנת לקבל חוות דעת רפואית במקרה של מחלות או פגיעות בעור, תלויה מאוד בצורך של הפונה. כאשר מדובר על תביעה של רשלנות רפואית, למשל, ישנה עדיפות לפניה למומחה מוכר, בכיר ומוביל בתחומו. יש הסבורים שמנהלי מחלוקות או סגני מנהלי מחלקות בתחום בבתי חולים יכולים להיות מתאימים לצורך זה.

במקרים אחרים, למשל במהלך הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי, למשל, ניתן לפנות גם לרופאים שנושאים תפקיד פחות בכיר, אך נחשבים למקצועיים לא פחות.

חשוב לזכור שאישור קבלת קצבה או פיצוי אינו דבר של מה בכך, וגם כאן כדאי לבחור במומחה ראוי לשמו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו