חוות דעת רפואית – פה ולסת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פה ולסת

בשנים האחרונות, עם התפתחות והתקדמות רפואת הפה והלסת, מטופלים רבים פונים לחוות דעת מקצועית בתחום.

חוות הדעת יכולה להיות קשורה לרשלנות רפואית של הרופא המטפל, סיבוכים שונים שהופיעו על רקע הטיפול, קבלת תמיכה וסיוע ממוסדות שונים בגין המוגבלות שנוצרה וכו'.

יש לציין שרפואת הפה והלסת פועלת בעיקר בשוק הפרטי, ועל כן לפני ביצוע טיפולים שונים חלק גדול מהמטופלים פונה לחוות דעת שניה אשר חלק מתפקידה הוא לאשר את האבחנה ואת סוג הטיפול שהומלץ.

שכיחות מוגברת של תביעות משפטיות

רפואת הפה והלסת היא רפואה העוסקת בתפקוד הפה, השיניים והלסת, וכוללת פרוצדורות כירורגיות שונות אשר באות לטפל במחלות השונות.

רפואת הפה והלסת עוסקת בתחומים שונים כמו שתלי שיניים, שחזור לסת וחניכיים, ניתוחים בפה ובלסת, טיפולי שחזור, טיפולים משמרים וטיפולים נוספים.

רפואת הפה והלסת ידועה כרפואה יקרה מאוד, בעיקר מכיוון שמדובר בטיפולים משפרי איכות חיים (ולא מצילי חיים), אשר רוב המטופלים מבצעים אותם באופן פרטי. אי לכך, רפואת הפה והלסת חשופה לתביעות משפטיות רבות, המופיעות בעיקר על רקע סיבוכים הקשורים לטיפול או חוסר שביעות רצון מהתוצאות שהושגו.

מגבלות בדיבור ובאכילה

מלבד הנושא המשפטי, חשוב לזכור שרפואת הפה והלסת מספקת למטופלים שלה את היכולת לדבר ולאכול, וללא טיפול מתאים המטופלים יכולים להישאר חסרי יכולת לבצע את הפעילויות הבסיסיות האלה. במקרים מסוימים, נדרשת חוות דעת של רופא פה ולסת בנוגע ליכולת התפקודית של המטופל שלו, בעיקר במקרים בהם יש צורך בקבלת סיוע מהמוסד לביטוח לאומי או בתביעות כנגד חברות הביטוח.

חשוב לזכור שמוגבלות ביכולת לדבר ולאכול היא מוגבלות משמעותית, ועל כן חוות דעת אובייקטיבית יכולה לספק מידע מהימן בנוגע למגבלה האמיתית של המטופל ולצורך שלו בעזרה.

רשלנות בטיפול

רשלנות רפואית קיימת כמעט בכל מקצוע רפואי, וגם ברפואת הפה והלסת קיימים מקרים רבים של רשלנות רפואית. תביעות הרשלנות העיקריות הקשורות לתחום רפואת הפה והלסת הן:

טיפול לא מתאים

במקרים בהם ניתן טיפול רפואי לא מתאים, אשר היה טיפול מיותר או לא פתר את הבעיה מטופלים רבים פונים לתביעת רשלנות.

לא תמיד הטיפול הרפואי המוצע יכול לסייע לפתרון הבעיה, ובמקרים מסוימים הרופאים מציעים למטופלים טיפול אשר אינו מתאים לבעיה שלהם. מכיוון שטיפולי הפה והלסת הם טיפולים יקרים, חלק מהמטופלים תובע את הוצאות הטיפול שלא צלח ולעתים אף תובע פיצויים.

יש לציין שבתחום רפואת הפה והלסת ורפואת השיניים אשר נחשבים לתחומי רפואה יקרים יחסית, מטופלים רבים חשים לעתים שהטיפול שמטרת הטיפול שהוצע להם היא רווח כלכלי בלבד וללא קשר לבעייתם המקורית, ובמקרים אלה מופיעות כאמור תביעות משפטיות. במקרים אלה, חוות דעת רפואית אמורה להגן על הרופא המטפל (במידה ואכן פעל על פי הפרוטוקולים המקובלים) או מצד שני לשמש כתמיכה לתביעה במידה וקיים לה בסיס.

מיומנות ירודה

מקצוע רפואת הפה והלסת הוא מקצוע הדורש מיומנות מנואלית גבוהה, ובמקרים מסוימים חוסר ניסיון או מיומנות ירודה גורמים לאי הצלחת הטיפול ולהופעת סיבוכים. במקרים אלה, חוות דעת רפואית יכולה לקבוע האם הסיבוך שנגרם הוא סביר או האם הוא הופיע לאור רשלנות של הרופא המטפל.

סיבוכים שונים

בחלק מהמקרים, יכולים להופיע לאחר טיפולי פה ולסת סיבוכים רפואיים שונים בלתי נמנעים אשר יכולים להשאיר את המטופלים עם מגבלה קשה. במקרים רבים, סיבוכים כאלה (כמו זיהום קשה או דימומים) הם חלק מהסיבוכים האפשריים בטיפול, וחוות הדעת הרפואית משמשת בעיקר לבקשת תמיכה ופיצויים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו