חוות דעת רפואית – פיזיותרפיה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

גם בפיזיותרפיה, בדומה לשאר הנושאים הרפואיים האחרים, יש צורך, פעמים רבות, בחוות דעת רפואית.

לפעמים, יזדקק המטופל לחוות דעת לשם בירור על המשך טיפול במצבו, ולפעמים הוא יזדקק לחוות דעת בגין תביעה אותה הוא מגיש בנושא פיזיותרפיה או טיפול פיזיותרפי.

חוות הדעת הפיזיותרפית עוסקת בנושאים הקשורים למערכות שלד (שברים, קרעים בגידים, רצועות ועוד), כאבי גב או כל מגבלה תנועתית אחרת הקיימת.

פיזיותרפיה משמשת, ברוב המקרים, לשיקום לאחר טראומות או תאונות. היא עשויה לסייע למטופל להרחיב את טווח תנועותיו, או לצמצם את הנזק הקיים, בכדי לאפשר למטופל להמשיך את פעילותו בחיי היום יום.

היא יכולה להינתן במסגרת קהילתית באמצעות מוסדות פיזיותרפיה במסגרת קופות החולים, או מוסדית, כחלק מתהליך האשפוז השיקומי בבתי החולים המיועדים לכך. מטרתה של הפיזיותרפיה אינה לרפא את המטופל, אלא לשפר באופן משמעותי, עד כמה שניתן, את איכות חייו.

חוות דעת רפואית בנושא פיזיותרפיה

פעמים רבות, מוצא עצמו המטופל מול תקופת התאוששות והחלמה ארוכה לאחר תאונות דרכים, טראומות גופניות או פגיעות אחרות.

תקופה זו, הדורשת על פי רוב טיפול פיזיותרפי, כרוכה בהוצאות כלכליות רבות וגדולות. מטופלים רבים זכאים לקבל טיפולים פיזיותרפים מהמוסד לביטוח לאומי או קופות החולים השונות, בכפוף לקבלת חוות דעת ממומחה. טיפולים פיזיותרפים ניתנים כיום במסגרת הקהילה או מוסדות משקמים.

פעמים רבות, הם יכולים להינתן באופן פרטי (כאשר התשלום נעשה מכיסו הפרטי של המטופל) או כחלק מזכויותיו של המטופל (בקופות החולים או מוסדות הסיוע השונים).

את חוות הדעת יש לבקש ממומחה בתחום, אשר שנות ניסיונו ומקצוענותו הינם רשמיים ופורמליים. המומחה חייב להיות מקובל על המוסד הנתבע ולהיות רשום במאגרי המידע השייכים לו, באופן אשר יוכיח את שמו ויוקרתו.

גם אם חוות הדעת ניתנת לשם ייעוץ אישי לגבי המשך טיפול, ההמלצה היא לבקש אותה ממומחה בתחום הפיזיותרפיה, אשר יוכל להרחיב את תמונת הדיאגנוזה ולתת את נקודת מבטו על הטיפול כולו. לאחר מתן חוות הדעת, יש לדאוג כי המטפל האישי יעקוב אחר ההוראות ויבצע את הטיפול על פי ההמלצות אשר ניתנו באופן האיכותי ביותר הניתן.

מה כוללת חוות דעת רפואית?

חוות דעת זו חייבת להכיל את כל המידע הרפואי הקיים על המטופל, מצבו הבריאותי והטיפול הנדרש בו. חוות דעת פיזיותרפית צריכה לכלול את הנסיבות אשר הובילו את המטופל לבקש תהליך שיקום זה, ואת יעילות הטיפול במצבו בהשוואה לטיפולים אחרים.

במקרה ומספר טיפולים כבר נעשו, על הפיזיותרפיסט לכלול בחוות הדעת את תהליך ההתקדמות שנעשה ואת מצבו הנוכחי של המטופל.

יש להתייחס גם למידת תפקודו של המטופל בחיי היום יום, בכדי להציע באופן פוטנציאלי אחוזי נכות או פיצויים, אם הדבר נדרש.

כמו כן, חוות הדעת צריכה לשקול את מכסת הטיפולים הנדרשת לכדי הטבה או ריפוי מרבי של המטופל, ואת הציוד הדרוש לשם כך.

פעמים רבות, המטופלים אשר נזקקים לסיוע של ציוד יקר, עשויים לקבל החזר כספי מהמוסדות השונים. לרוב, על פי מטרתה של חוות הדעת המקצועית, יינתן הפירוט. במקרה שחוות הדעת משמשת בסיס לדיון בבית המשפט, כחלק מתביעה כלשהי, היא תכלול דרגת פירוט גבוהה יותר מאשר חוות דעת הניתנת לשימוש פרטי לצורכי המטופל בלבד.

בדרך כלל, עלותה של חוות הדעת המקצועית תיקבע על סמך הצורך, כך שעלותה של חוות דעת רפואית משפטית תהיה גבוהה יותר מאשר חוות דעת שנייה לצרכים אישיים פרטיים. יש לברר את דרגת הפירוט הנדרש בטרם בקשת חוות הדעת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו