מתן חוות דעת רפואית נגדית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת אוטיזם

מומחים רפואיים ורופאים בכירים עשויים להתבקש לספק את חוות דעתם במקרים שונים. לעיתים, תידרש חוות דעת נגדית, כאשר עומדת על הפרק חוות דעת ראשונית שלא מוכנים לקבלה, מטעמים שונים.

חוות דעת של מומחה רפואי יכולה להידרש במגוון רחב של מצבים, למשל: לעיתים הדרישה לחוות דעת תגיע מטעמו של חולה המועמד לניתוח.

ישנם מצבים, חוות הדעת תהיה מטעמה של חברת ביטוח שעומדת בפני תביעה למימוש פוליסה. יש מקרים שבהם חוות הדעת נדרשת מטעמים של תביעות נזיקין בהקשרים שונים וכן בהקשר של רשלנות רפואית וכן בהתמודדות מול הבירוקרטיה של ביטוח לאומי.

נזיקין וחוות דעת נגדית

בקשה לקבלת חוות דעת נגדית מגיעה במקרים רבים בתוך הקשר של תביעת נזיקין. כאשר אדם סובל מנזקי גוף ומגיש תביעה כנגד אדם או גוף כזה או אחר, עליו להמציא לבית המשפט חוות דעת משפטית וחוות דעת רפואית, ששתיהן תהיינה מנומקות. ללא חוות דעת, לא יוכל בית המשפט להעריך האם יש ממש בתביעה, לא כל שכן לספק החלטה שיפוטית מתאימה.

כאשר מגישים לבית המשפט חוות דעת רפואית מטעם התביעה, עשוי הנתבע להציג נתונים משלו. הנתונים הללו צריכים גם הם להיות מבוססים על חוות דעת מנומקת. חוות דעת נגדית תצטרך להתבסס על מכלול הנתונים, המסמכים והעדויות. תפקידו של בית המשפט הוא להכריע בין חוות דעת השונות ובין הראיות השונות, על פי משקלות מתאימים.

חוות דעת לקבלת טיפול

בישראל זכאי כל אדם המשלם ביטוח לאומי וביטוח בריאות ליהנות מכיסוי רפואי נרחב למדי. זאת, במקביל לאפשרות לרכוש ביטוחים פרטיים למקרים כגון אובדן כושר עבודה, צורך בניתוח או טיפול מחליף ניתוח, צורך בקבלת תרופות שונות הנכללות בסל התרופות או מחוצה לו ועוד. במקרים מסוימים, כאשר מבוטח מקבל המלצה לטיפול רפואי, הוא עשוי להביע נכונות לקבלת חוות דעת שניה ולעיתים גם כזאת המנוגדת תכלית הניגוד להתוויית הטיפול הקודמת.

לצורך קבלת חוות דעת רפואית נגדית ניתן לפנות למומחה רפואי (לרוב בכיר בתחומו), ולשלם על השירות בכסף מלא. במקרים מסוימים, ניתן לקבל חוות דעת נוספת גם ללא עלות או בעלות מופחתת, כאשר קיים ביטוח שבו נכללת האפשרות לקבלת חוות דעת שניה.

חוות דעת ברשלנות רפואית

חוות דעת רפואית נגדית תידרש לעיתים לא רק לפני קבלת טיפול אלא גם לאחר שהתקבל טיפול. בשל העובדה שגוף רפואי, בית חולים, מכון רפואי או רופא מקצועי עשויים לנהוג בצורה לא נכונה, לא ראויה ולעיתים אפילו רשלנית, חוות דעת נגדית עשויה בהחלט לסייע בקביעה מתי החולה זכאי לסעדים שונים כגון פיצויים.

חוות דעת בנושא רשלנות רפואית יכולה לעסוק בנושאים כגון אי קיומה של הסכמה מדעת, פרוצדורה רפואית לא תקינה, התעלמות מחובת הזהירות ועוד. חוות דעת רפואית נגדית תצטרך להראות כיצד השתלשלות המאורעות מבחינה רפואית מקצועית לא הייתה תקינה, וכיצד נהוג ומקובל לנהוג במקרים דומים.

חוות דעת וביסוס משפטי

בהקשר של סעדים משפטיים ותביעה המוגשת לבית המשפט, חוות דעת רפואית נגדית תקבל את ההתייחסות הראויה ביותר בסיוע יועצים משפטיים מתאימים. ישנם משרדים של עורכי דין העוסקים באופן קבוע בנושאי רשלנות רפואית ותביעות של או כנגד חברות ביטוח.

משרדים כאלה פועלים בשיתוף מומחים רפואיים בכירים, לרבות מנהלי מחלקות ואנשי מקצוע בכירים נוספים. השילוב בין עילות משפטיות לבין מקצועיות של איש מדע הרפואה נחוץ לא פעם גם כאשר מתמודדים עם הליכים שונים מול ביטוח לאומי, במצב שבו נדחתה בקשה לקבלת קצבת נכות או תגמולים אחרים.

 

ראו גם:

חוות דעת רפואית ALS

שיקולים בעלות חוות דעת רפואית – כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול

חוות דעת רפואית לתו נכה – כך תקבלו תג נכה ותממשו את זכויותיכם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו