חוות דעת רפואית – גסטרו

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

גסטרו

תחום הגסטרואנטרולוגיה עוסק במחלות הקשורות למערכת העיכול, כמו כיבים בקיבה, מחלת מעי דלקתית (קרוהן וקוליטיס כיבית), זיהומים במערכת העיכול, ומחלות נוספות. חוות דעת רפואית גסטרו היא חוות דעת הניתנת בנוגע לאבחון מחלות מערכת העיכול והטיפול בהן.

בנוסף, במקרים מסוימים תפקיד חוות הדעת הגסטרואנטרולוגית היא לספק מידע בנוגע למוגבלויות של החולים, במטרה לסייע לה במסגרת הביטוח הלאומי וחברות הביטוח הפרטיות.

השפעת מחלות גסטרו על הגוף

מחלות של מערכת העיכול יכולות להשפיע מאוד על חיי היום יום, ועל כן חלק מהחולים סובל מאוד במהלך הופעת המחלה. בחלק מהמקרים, המחלה הגסטרואינטסטינלית יכולה לגרום לחולים לעזוב את מקום העבודה, לנתק את הקשר עם המשפחה והחברים ולפתח דכדוך רב שמקורו בפגיעה באיכות החיים.

במקרים בהם הפגיעות המדוברות הגיעו כתוצאה מאבחנה לא נכונה או טיפול לא טוב, חולים רבים נוטים לתבוע את הרופאים שטיפלו בהם על רשלנות רפואית שהובילה לפגיעה קשה בחייהם.

מנגד, במקרים רבים המחלה של מערכת העיכול מגבילה ביותר ודורשת טיפול סיעודי על בסיס יום יומי כמו שימוש בחיתולים וניקוי ותחזוקת סטומה. במקרים אלה, המדינה וחברות הביטוח הפרטיות מממנות את הטיפול ומסייעות לחולים במטרה לשפר את איכות חייהם ולספק להם תפקוד כלשהו.

רשלנות באבחון מחלות גסטרואנטרולוגיות

אבחון מחלות ל מערכת העיכול יכול להיות משימה מורכבת ולעתים מסובכת, הדורשת שימוש באמצעי אבחנה שונים. במקרים מסוימים, בשל אבחנה גבולית או חוסר וודאות בנוגע לאבחנה מופיעות טעויות באבחנה ובהמשך הטיפול. במקרים אלה, האבחנה והטיפול נדחים והחולים יכולים לפתח נזקים בלתי הפיכים.

מצבים בהם טעות באבחון הובילה לנזק קשה יכולים להגיע אל בית המשפט לתביעות רשלנות רפואית, ובמקרים אלה נדרשת חוות דעת רפואית משפטית במטרה להבין האם הייתה רשלנות אמיתית או שמדובר בטעות סבירה שאינה נחשבת לרשלנות. במקרים אלה בוחרים במומחה לגסטרואנטרולוגיה בעל שם ושנות ניסיון רבות אשר נותן את חוות דעתו בנוגע לטעות באבחנה ולנושא הרשלנות.

סיבוכים כתוצאה מפרוצדורות שונות

לשם אבחנה וטיפול מבצעים ברפואת הגסטרואנטרולוגיה פרוצדורות שונות, כאשר הנפוצות ביותר הן גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה. במסגרת הפרוצדורות הפולשניות יכולים להופיע סיבוכים שונים כמו דימום, זיהום, התנקבות של המעי וסיבוכים נוספים. מדובר אמנם בסיבוכים נדירים אשר ידועים כסיבוכים מוכרים של הפרוצדורות האלה, אך לעתים הסיבוכים השונים הופיעו דווקא על רקע שעות אנוש של הבודק ורשלנות רפואית.

דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית על רקע ביצוע פרוצדורות שונות הם הופעת דימום במקרים בהם הנבדק השתמש בתרופות לדילול דם (כמו קומדין) ולא הפסיק אותן כראוי לפני הבדיקה, או מצב בו בוצעה פרוצדורה כלשהי ללא מיומנות מתאימה מצד הבודק.

במקרים אלה, חוות הדעת הרפואית יכולה לקבוע שמדובר ברשלנות רפואית, ובית המשפט יכול להחליט על מתן פיצוי כלשהו לחולים.

קבלת סיוע מהביטוח הלאומי וחברות הביטוח הפרטיות

תחום נוסף בו נדרשת חוות דעת רפואית גסטרואנטרולוגית הוא מתן חוות דעת לביטוח הרפואי ולחברות הביטוח הפרטיות. במקרים רבים, מחלות של מערכת העיכול יכולות לגרום לנכות כלשהי ולא מאפשרות לחולים בן לתפקד כראוי.

לדוגמא, מחלת קרוהן יכולה בזמן התפרצות להגביל מאוד את חיי היום יום ולמנוע אורח חיים תקין. דוגמא נוספת היא מחלות בהן הטיפול היה כירורגי (כמו מחלת הסרטן) אשר לעתים דורש טיפול ארוך טווח וקבלת סיוע חיצוני.

במקרים רבים, מטרת חוות הדעת הרפואית היא לאפשר קביעת אחוזי נכות אשר על פיהם יזכו החולים לקצבה מסוימת. בנוסף, במקרים בהם נדרש סיוע חיצוני (כמו לדוגמא אחות סיעודית) המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח הפרטיות דורשים חוות דעת רפואית אשר תצדיק את מימון התמיכה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו