חוות דעת רפואית – ניתוחים פלסטיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת רפואית ותחום הפלסטיקה

התפתחות הרפואה הפלסטית והניתוחים הפלסטיים נועדו לספק למטופלים ולמטופלות פתרונות משני סוגים.

הסוג הראשון הוא כאשר עולה צורך בהתערבות של פלסטיקאי במקרים של תיקון נזק שנוצר מפגיעה או טראומה גופנית.

הסוג השני הוא שיפור המראה החיצוני באמצעים שונים, שלא מתוך צורך רפואי ישיר. דוגמאות למקרים הראשונים ניתן למצוא בקרב אנשים שנפגעו בתאונה דרכים, למשל, בשרפה או במקרי אסון. במקרים כאלה, הטיפול האסתטי יינתן כחלק משיקום רפואי, כאשר עלות הטיפול מוטלת על המערכת הציבורית.

דוגמאות למקרים מהסוג השני ניתן למצוא בטיפולים להעלמת קמטים, הגדלה והקטנת חזה, שאיבת שומן, ניתוחי אף ועוד. טיפולים כאלה יתבצעו בדרך כלל באופן פרטי, במימון מלא של המטופלים.

הן כאשר מדובר על טיפולים פלסטיים שמקורם במהלך טיפולי שהוא רפואי בעיקרו וגם כאשר מדובר בטיפולים שנועדו לשיפור מראה חיצוני, עולה לעיתים צורך בקבלת חוות דעת רפואית מקצועית.

לעיתים חוות הדעת תידרש לפני הטיפול ובפעמים רבות אחרות, חוות הדעת תידרש לאחריו. לחוות דעת זו משמעות רבה בתיקון נזקים, בהשגת פיצוי מחברות ביטוח או מהביטוח הלאומי ובקבלת טיפול עתידי מיטבי.

תוצאות שאינן משביעות רצון

מרבית הטיפולים והניתוחים הפלסטיים מספקים תוצאה משביעת רצון. יחד עם זאת, בהחלט ישנם מקרים שבהם המטופלים אינם מרוצים מהתוצאה. לעיתים חוסר שביעות הרצון נובע מראייה סובייקטיבית של המטופל או במילים אחרות, מדובר על תוצאות טובות שהאדם הסביר יראה אותן כמספקות.

לעיתים אחרות, חוסר שביעות הרצון מתוצאות הטיפול אכן ינבע מתוצאה שאיננה מיטבית או אפילו איננה טובה ויש אף מקרים שבהם סובלים המטופלים מנזק של ממש. כדי להתמודד עם מצבים כאלה, חוות דעת מקצועית מציעה כלים הן מבחינה רפואית והן מבחינה משפטית.

חוות דעת רפואית

כאשר אנו מדברים על ההיבט הרפואי של חוות דעת במקרים של טיפולים פלסטיים – אסתטיים, אנו מדברים על חלק מהתהליך של שיקום ותיקון נזקים שנוצרו. מכיוון שטיפולים נוספים מצריכים לא רק השקעה כספית נוספת אלא גם זהירות מיוחדת בשל ההיסטוריה הטיפולית, אי אפשר לוותר על חוות דעת זהירה, מקצועית ובעיקר – מקיפה.

למותר לציין שחוות דעת רפואית בתחום יכולה להידרש גם כתוצאה מנזק אסתטי שנוצר בעקבות טיפול רפואי שאיננו אסתטי.

חוות דעת מקצועית ומשפטית

לעיתים קרובות, חשובה חוות הדעת הרפואית מבחינה משפטית ומקצועית, לא פחות מאשר לצורך מטרות רפואית טהורות. הצורך בחוות דעת משפטית שכזאת יכול לעלות במקרים שונים כגון:

  • תביעה של רשלנות רפואית – פעמים רבות, כאשר מטופלים אינם שבעי רצון מתוצאות הטיפול האסתטי, או כאשר נוצר נזק שהוא גם בעל משמעות אסתטית תוך כדי קבלת טיפול רפואי מסוג אחר, מוגשת תביעה משפטית. הוכחת קיומה של רשלנות רפואית הוא עניין סבוך ולא פשוט, והיא מחייבת קבלת חוות דעת מקצועית, מקיפה ומנומקת.
  • תביעת הביטוח הלאומי – קבלת תגמולים מביטוח לאומי מחייבת הימצאותם של קריטריונים שונים (המכונים גם "ליקויים"). במקרים רבים אישור התביעה הינו תולדה של כמה וכמה ליקויים, במצורף. נזק אסתטי יכול להיות בעל משמעות כאשר נדרשים לעמוד בפני וועדה רפואית.
  • תביעה של חברת ביטוח – בדומה לתביעת שמוגשת למוסד לביטוח הלאומי, לעיתים תובעים גם מבוטחים פרטיים את חברות הביטוח שלהם בדרישה לפיצויים. גם במקרים אלה, עולה לא פעם הצורך בקבלת חוות דעת רפואית – משפטית.

לשמוע דעה נוספת – חוות דעת שנייה

לפני סיום, נציין שישנם מקרים שבהם מבקשים מטופלים לעתיד לקבל חוות דעת רפואית נוספת, בטרם יחליטו על ביצוע פרוצדורה אסתטית.

חוות דעת שכזאת יכולה לסייע למטופל לקבל החלטה מושכלת יותר ולעיתים להימנע מטיפולים שאינם מתאימים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו