חוות דעת פסיכיאטרית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת פסיכיאטרית

חוות דעת פסיכיאטרית היא מסמך מקצועי (בעל תוקף משפטי), שמטרתו לספק עדות בנוגע למצבו הפסיכיאטרי של מושא חוות הדעת.

מדובר במסמך מקצועי שרק פסיכיאטר מומחה רשאי ומוסמך לכתוב אותו. כך לדוגמה אם מדובר בחוות דעת הנוגעת לנער מתבגר הלוקה בהפרעה פסיכיאטרית, הרי שיש לתת עדיפות לפסיכיאטר ילדים ונוער.

חוות דעת פסיכיאטרית על רקע טיפול רשלני

רבים בקרב הציבור הרחב לא מודעים לכך, אבל פסיכיאטר הוא רופא לכל דבר ועניין ולפיכך כל החוקים החלים על רופא, חלים גם על פסיכיאטר בכל הקשור לחוקים הנוגעים לרשלנות רפואית. אם לדוגמה בעקבות טיפול רשלני ולא זהיר המטופל ניסה לשים קץ לחייו או אם לדוגמה עקב רשלנות מצבו של המטופל החמיר או הגיע למצב בלתי הפיך, ייתכן מאוד כי קיימת עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בטיפול פסיכיאטרי.

במקרים האלו יש לשכנע את בית המשפט כי אכן התקיימה רשלנות רפואית ועל מנת לעשות זאת יש לספק חוות דעת פסיכיאטרית. כמובן שגם לצד נגדו מוגשת התביעה עומדת הזכות לספק חוות דעת פסיכיאטרית משל עצמו כשבחלק ניכר מהמקרים בסופו של דבר ממנה בית המשפט פסיכיאטר מומחה מטעמו על מנת שיספק את חוות דעתו המקצועית ויכריע בין הצדדים.

חוות דעת פסיכיאטרית על רקע אבחון שגוי

אבחון פסיכיאטרי שגוי עלול לפגוע באופן בלתי הפיך באדם המאובחן כסובל מהפרעה פסיכיאטרית. כך לדוגמה אדם שלא סובל משום הפרעה, שמטעמים אלו ואחרים אובחן כסובל מהפרעה פסיכיאטרית, עלול למצוא את עצמו ביום בהיר אחד כשהוא מאושפז במחלקה פסיכיאטרית בניגוד לרצונו (אשפוז בכפייה).

אדם שעובר חוויה כזו, עלול לסבול מפגיעה בשמו הטוב, מנזקים הקשורים לחיי הזוגיות שלו, לסבול מפגיעה בקשרים החברתיים, העסקיים ועוד. כל זאת מבלי להסביר את עוגמת הנפש והסבל הכרוכים בעצם האשפוז בכפייה. על מנת להוכיח בשלב מאוחר יותר כי האבחון בוצע בצורה לא נכונה, יש להיעזר כמובן בחוות דעת פסיכיאטרית.

מה צריכה לכלול חוות דעת פסיכיאטרית?

  • תיאור מפורט, יסודי ומעמיק של המצב הנפשי של המטופל בעבר ובהווה. יש לתאר את מצבו הפסיכיאטרי בשפה מקצועית תקינה בהסתמך על כל הניירת הרפואית שנאספה בנוגע למטופל.
  • תיאור מדויק של נסיבות האירוע ומהלך הטיפול הפסיכיאטרי שניתן למטופל.
  • פירוט של כל הסימנים שהיו יכולים להעיד על מצבו הפסיכיאטרי של המטופל, תוך מתן דגש מיוחד על סימנים ברורים שבסופו של דבר זכו להתעלמות או סימנים שלא זוהו כראוי בצורה נכונה.
  • בדרך כלל חוות דעת פסיכיאטרית צריכה לכלול ציטוטים מהספרות הרפואית הרלוונטיים למקרה התביעה. הציטוטים צריכים לסייע לשופט להכריע בנוגע לאמינות ונכונות הדברים הכתובים בחוות הדעת ולספק לכל מי שקורא את חוות הדעת תמונת מצב רחבה התואמת את הידוע לנו כיום בתחום.

דוגמה לתביעה שבה היה צורך בהגשת חוות דעת פסיכיאטרית

ג.ד, נער בן 16 מקליפורניה, רצח באישון לילה את ג.ס בן העשר, בזמן שלן בבית משפחתו. כאשר המקרה הגיע לבית המשפט, התברר כי ג.ד נמצא בטיפול פסיכיאטרי הנמשך קרוב לשנה אך הפסיכיאטר שטיפל בו לא מצא לנכון לדווח לרשויות כי הוא מתכוון לבצע מעשה רצח, למרות שהתריע בפניו שוב ושוב, כיוון שלא התייחס ברצינות לאיומים ולא אבחן נכונה את מצבו הפסיכיאטרי. חוות הדעת הפסיכיאטרית בילדים ונוער סייעה לבית המשפט להכריע בעניין כשבין היתר בסופו של דבר רישיונו של הפסיכיאטר שטיפל בנער נשלל.

אולי יעניין אותך גם:

חוות דעת לתשושי נפש

חוות דעת פסיכיאטרית לצורכי צוואה או אפוטרופסות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו