חוות דעת רפואית משפטית – פלסטיקה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פלסטיקה

עולם הרפואה הפלסטית עוסק באסתטיקה של הגוף ובטיפול בצלקות, כוויות והפרעות גופניות נוספות. מכיוון שרוב הטיפולים הפלסטיים אינם מצילי חיים ומתבצעים במסגרת פרטית, קיימים אינספור מקרים של תביעות משפטיות כנגד פלסטיקאים בגין אכזבה מהטיפול וחשד לרשלנות רפואית. במקרים אלה חוות הדעת הרפואית-משפטית חשובה ביותר על מנת לקבוע את מידת הנזק והאם קיים בכלל בסיס לתביעה משפטית.

קביעת הנזק האסתטי

מקרים בהם מופיע נזק אסתטי בלתי הפיך דורשים לעתים קבלת חוות דעת מקצועית מפלסטיקאי. מדובר במקרים כמו תאונות דרכים קשות, כוויות, אירועי אלימות או מצבים שנוצרו לאחר טיפולים רפואיים שונים (לא רק טיפולים אסתטיים). במקרים אלה, לחוות הדעת של הפלסטיקאי חשיבות גדולה לגבי נושא של קבלת תמיכה מתאימה ופיצוי מחברות הביטוח.

במקרים רבים, בזכות חוות דעת של פלסטיקאי ניתן להתחיל תכנית שיקומית הכוללת מספר אנשי מקצוע במטרה לגרום למטופל לחזור לשגרה.

כמו כן, חוות הדעת המשפטית חיונית במקרים של תביעות משפטיות, בהם יש להוכיח את הקשר בין האירוע לבין הנזק האסתטי, ויש לקבוע האם מדובר בנזק קבוע או חולף.

בחלק מהמקרים, חוות הדעת הפלסטית קשורה לטיפול רפואי לקוי אשר גרם לנזק אסתטי ארוך טווח. מדובר בעיקר במצבים בהם הטיפול הרפואי הצליח אך לא שמו דגש על התוצאות הפלסטיות, כמו לדוגמא תפירה רשלנית לאחר ניתוח. מדובר אמנם במקרים נדירים, אך לעתים חוות הדעת הפלסטית נדרשת לצרכים משפטיים או על מנת לממן למטופלים טיפול פלסטי אחר להעלמת הצלקות.

חוות דעת בנוגע לדרך הטיפול

בכל טיפול, קיימת מחלוקת בין רופאים לגבי דרך הטיפול והגישה לביצועו. מדובר בעיקר במקרים האסתטיים, בהם המטופל מגיע אל הרופא עם דרישות שונות, ועל הרופא לחשוב על הדרך הטובה ביותר לספק אותן.

במקרים אלה, יש לשקול את היתרונות והחסרונות של הגישות הטיפוליות השונות ובעיקר את בטיחות ובריאות המטופלים, ועל כן קיימים חילוקי דעות בין רופאים שונים לגבי הגישה הטיפולית. חלק מהרופאים דואגים מאוד לבטיחות החולים, ולא נוקטים בצעדים טיפוליים אגרסיביים מדי שיכולים לסכן את בריאות החולים, בעוד מצד שני חלק אחר מהרופאים נוטים לקחת את הסיכון על חשבון בטיחות החולים.

לדוגמא, בניתוחים להגדלת חזה חלק מהרופאים לא מוכנים לבצע הגדלות מעבר לגודל מסוים (אשר יכול לסכן את בריאות המטופלת), בעוד אחרים מוכנים לבצע כל סוג של ניתוח גם על חשבון סיכון המטופלות.

במקרים כאלה קיימת חשיבות גדולה לבדיקת חוות דעת נוספת לגבי הגישה הטיפולית המתאימה, על מנת לבחור בצורה הטובה ביותר. כאשר מקרים כאלה מגיעים אל בית המשפט, חוות הדעת המשפטית עוסקת בקבלת ההחלטה הרפואית ושיקול הדעת של הרופא במתן הטיפול, ועל כן חשובה ביותר על מנת לבסס את התביעה לרשלנות רפואית.

חוות דעת רפואית משפטית בנוגע לתוצאות הטיפול האסתטי

כאשר מדובר בטיפולים אסתטיים, לא תמיד התוצאות מושלמות, ובמקרים מסוימים המטופלים יוצאים מהטיפול מאוכזבים. במקרים כאלה, פונים המטופלים לחוות דעת נוספת בשתי שאלות:

  • שאלה רפואית – המטופלים מבררים האם ניתן לתקן את תוצאות הטיפול האסתטי ולשפר אותן.
  • שאלה משפטית – במקרים אחרים מבקשים המטופלים חוות דעת משפטית במטרה לתבוע את הרופא המטפל לרשלנות רפואית. סוגיית הרשלנות הרפואית במקרים בהם המטופלים לא שבעי רצון מתוצאות הטיפול הפלסטי בעייתית מכיוון שהיא סובייקטיבית ביותר. תוצאות שיכולות להיראות מרשימות וטובות למטופל אחד יכולות להיראות נוראיות למטופל אחר, ולא תמיד ניתן לחזות את תגובת המטופלים לטיפול. מסיבה זו, חוות הדעת המשפטית חשובה ביותר לתהליך המשפט על מנת לקבוע האם מדובר בתוצאות רפואיות סבירות, או שמא אכן מדובר ברשלנות רפואית כפי שטוענים המטופלים התובעים.

ראו גם:

חוות דעת רפואית – פה ולסת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו