חוות דעת רפואית להסרת שיער בלייזר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רופא

הסרת שיער בלייזר היא תהליך הרחקת שיער בלתי רצוי מהגוף. יתרונות השיטה הן מהירות התהליך, בטיחותו ויעילותו. רוב האנשים זקוקים לסדרת טיפולים לאורך זמן, בהתאם לצמיחת מחזור השיער שלהם. טיפול הסרת שיער בלייזר משתמש בטכנולוגיה עדכנית ביותר והוא נועד להפחתת שיער לצמיתות.

מהלך הטיפול

טיפול לייזר מוגדר עם פרמטרים אותם קובע הרופא אשר לוקח בחשבון את צבע העור של המטופל, צבע השיער, עוביו, מיקומו וכמות האנרגיה הדרושה לביצוע הטיפול. המטופל, הרופא והסייעים הרפואיים שלו חובשים משקפי מגן מתאימים על מנת למנוע קרינת אור לייזר אל העיניים, והאזור המיועד לטיפול צריך להיות נקי ויבש.

במהלך הטיפול, הרופא משתמש בג'ל קר על מנת להגן על השכבות החיצוניות של העור, ועל מנת לסייע לקרן הלייזר לחדור עמוק יותר אל העור.

עם סיום התהליך, האזור המטופל נראה אדמומי מעט כתוצאה מטיפול בזקיקי השיער. תופעה זו נורמאלית ועשויה להיעלם במהלך יום או יומיים לאחר הטיפול, ברוב המקרים. מומלץ להשתמש בקרמים אנטי דלקתיים או החלת קומפרסים של מים קרים על מנת להקל על כל אי נוחות באזור.

רוב המטופלים יוזמנו לטיפול חוזר במהלך חודש וחצי עד שבועיים לאחר הטיפול, עד לביטול כולל של צמיחת השיער. כל תהליך הסרת שיער בלייזר, מביא להפחתת השיער באזור המטופל.

האם קיימים סיכונים?

יתכנו סיבוכים מסוימים לטיפול הסרת שיער בלייזר, כגון אדמומיות ונפיחות של זקיק השיער, הידוע מבחינה רפואית כאודם ובצקת, אך אלו אירועים רגילים הנלווים לטיפול, והם נעלמים לאחר כיומיים. תופעות לוואי אחרות, אם כי נדירות, כוללות שלפוחיות וכוויות, אשר צפויות להגליד עם שגרת טיפול רגילה הכוללת משחה ופלסטר.

במקרים מסוימים, לאחר החלמת הפצע, יתכן שיופיע על העור יותר מידי או מעט מידי פיגמנט. מצב זה מכונה מבחינה רפואית היפרפיגמנטציה או היפופיגמנטציה. שינוי זה בצבע העור ייפתר לאורך זמן כמעט בכל המקרים.

סיבוכים מורכבים כתוצאה מתהליך הסרת שיער בלייזר הם יוצאי דופן, והרופא ידון עם המטופל בכל הסיכונים הכרוכים בטיפול בעת פגישת הייעוץ.

מיזעור סיכונים

מטופלים צריכים להקפיד על הימנעות משיזוף במיוחד בזמן טיפולי הסרת שיער בלייזר. הפיגמנט הכהה או מלנין בשיער סופג את קרן הלייזר, וצבע השיזוף נספג אף הוא בקרן הלייזר.

ספיגת אור זו יוצרת חום על פני העור ומגדילה את הסיכונים של התרחשות כוויות. בנוסף, ממליצים רופאים למטופלים להימנע מחשיפה ישירה לשמש במשך שבוע אחד לפחות לאחר הטיפול.

אם אדם סובל מהיסטוריה של פצעי קור, הרפס או זיהומים, עליו ליידע את הרופא. לעיתים נדירות, טיפול הסרת שיער בלייזר עלול לעורר את הישנות הפצע או הזיהום.

ייעוץ לפני הטיפול

מומלץ תמיד להתייעץ עם הרופא לפני הטיפול. לעיתים צמיחת שיער מוגברת נובעת משינוי ברמות ההורמונים או בשל סיבות רפואיות אחרות.

בנוסף, הרופאים עוברים עם המטופל על הסיכונים, היתרונות והשיטות החלופיות להסרת שיער בלייזר בעת ההתייעצות, על מנת לוודא כי המטופל מודע באופן מלא לתהליך וכי זוהי הבחירה הנכונה עבורו.

חוות דעת מומחה במקרים של רשלנות רפואית

אל לנו לשכוח כי הסרת לייזר הינו טיפול אסתטי לכל עניין ודבר ולכן יכול להיות כי התוצאות של הטיפול לא יהיו לשביעות רצון הלקוח. במקרים כאלה פונים המטופלים לחוות דעת של רופא מומחה על מנת לתבוע בגין רשלנות רפואית נגד הרופא המטפל.

חוות דעת רפואית שנייה חייבת להינתן במקרים של תביעות אסתטיות כיוון שיכול להיות כי התוצאות משביעות רצון באופן כללי למרות שהלקוח לא יהיה מרוצה מהתוצאה. על הרופא המומחה לקבוע אם הלקוח מגזים בטענותיו או שמא צודק.

מסיבות אלו ואחרות חוות דעת משפטית חשובה מאוד להליך המשפטי כדי לקבוע האם מדובר בתוצאה רפואית סבירה או כפי שציינו, רשלנות רפואית באופן גורף.

ראו גם:

חוות דעת רפואית – אסתטיקה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו