חוות דעת רפואית נוירולוגית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

נוירולוגיה

תחום הנוירולוגיה עוסק ברפואה של המוח ומערכת העצבים, וחוות דעת נוירולוגית נדרשת במקרים רבים בהם מופיעה מחלה נוירולוגית או מופיעים תסמינים אחרים הקשורים למערכת העצבים.

פגיעה במוח ובמערכת העצבים גורמת לרוב לנזק ארוך טווח ובמקרים רבים מטרת חוות הדעת הנוספת היא לאשש את האבחנה, להעריך את הפרוגנוזה ולהחליט על הטיפול הנדרש.

בנוסף, במקרים רבים חוות דעת רפואית נוירולוגית משמשת לתביעות משפטיות, בהן חוות הדעת מעריכה את הגורם לנזק הנוירולוגי ומקרים של רשלנות רפואית.

אבחון מוגבלות גופנית על רקע נוירולוגי

מחלות נוירולוגיות מתאפיינות בכך שהן גורמות למוגבלות קשה, פגיעה חמורה בשגרת היום יום ולעתים קרובות אף מוגדרות כנכות.

לדוגמא, חולי אפילפסיה לא יכולים לחיות חיים נורמליים לחלוטין, חולים לאחר שבץ מוחי סובלים מנכות קשה וחולי פרקינסון מתקשים בביצוע פעולות מוטוריות שונות. מכיוון שמרכיב המוגבלות נחשב לדומיננטי מאוד במקרים של מחלות נוירולוגיות, במקרים שונים פונים החולים לקבלת חוות דעת רפואית לגבי המוגבלות שלהם והתמיכה לה הם נזקקים.

בזכות חוות הדעת הנוירולוגית יכולים החולים לקבל קצבה מהביטוח הלאומי, תמיכה ממוסדות שונים וטיפול במסגרות רפואיות שונות. במהלך האבחון הנוירולוגי מעריכים הרופאים את התפקוד הנוירולוגי ואת המגבלות בתפקוד היום יומי ועל פי ממצאי הבדיקה קובעים את המלצותיהם.

קביעת מקור הנזק הנוירולוגי

במקרים רבים נזק נוירולוגי נגרם מגורמים שונים, ונדרשת חוות דעת רפואית נוירולוגית על מנת להעריך מהו מקור הנזק.

חוות דעת זו נדרשת בעיקר כאשר מדובר בתביעות פיצויים כנגד גופים שונים אשר לטענת התובע אחראים לנזק הנוירולוגי. מדובר בגורמים שונים כמו תאונות דרכים, שאיפת חומרים מסוכנים, חשיפה לקרינה וגורמים נוספים אשר עלולים להביא למחלות נוירולוגיות שונות.

חוות הדעת הרפואית במקרים אלה אמורה לקבוע שמקור התלונות הנוירולוגיות של החולה הוא מהחשיפה לגורם המדובר, וקיים בסיס לתביעת פיצויים.

טיפול במחלות נוירולוגיות

הטיפול במחלות הנוירולוגיות נחשב לקשה ביותר ולא תמיד מצליח לשפר את הפרוגנוזה של החולים. מכיוון שמדובר בפגיעה במוח ובשאר חלקי מערכת העצבים, הנזק הנוירולוגי הוא בדרך כלל ארוך טווח וקשה לטיפול.

במקרים רבים, פונים החולים לקבלת חוות דעת רפואית אשר מטרתה להעריך את מצב המחלה הנוכחית ולקבוע את דרכי הטיפול.

לדוגמא, לעתים החלפת תרופות בחולי אפילפסיה יכולה לעשות את השינוי ולספק להם את היכולת לקיים אורח חיים נורמלי, וטיפול פיזיותרפי יכול להעניק לחולים לאחר שבץ מוחי יכולת תפקודית מסוימת. מסיבה זו פונים חולים רבים לחוות דעת רפואית נוספת על מנת להיות בטוחים שהאבחנה שניתנה להם היא האבחנה הרפואית המתאימה והנכונה ושהטיפול שניתן הוא העדכני והאפקטיבי ביותר.

רשלנות רפואית במקרים נוירולוגיים

במקרים מסוימים פונים חולים במחלות נוירולוגיות לקבלת חוות דעת רפואית משפטית למטרת תביעות רשלנות רפואית. במקרים אלה מדובר בחולים הסובלים מנזק נוירולוגי על רקע טיפול רפואי אשר בוצע ברשלנות.

דוגמה "קלאסית" לרשלנות רפואית אשר גרמה למחלה נוירולוגית היא הפסקת טיפול במדללי דם (לצורך ביצוע פרוצדורה פולשנית) אשר ללא איזון מתאים גרמה לשבץ מוחי. דוגמה נוספת היא פגיעה בעצבים במהלך פרוצדורות רפואיות שונות אשר השאירה את המטופלים עם נזק נוירולוגי ארוך טווח.

במקרים אלה, חוות הדעת הרפואית חשובה על מנת לקבוע האם באמת מדובר ברשלנות רפואית, האם ניתן היה להתמודד עם המצב הרפואי בצורה טובה יותר אשר תמנע את הנזק הנוירולוגי והאם יש בסיס לתביעה. כמו כן, קיימים מקרים בהם חוות דעת מומחה דווקא אמורה להגן על הרופא הנתבע, ולקבוע שלא פעל ברשלנות המדוברת.

ראו גם:
חוות דעת רפואית – תחום קרדיולוגיה ולב

חוות דעת רפואית פריצת דיסק

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו