חוות דעת רפואית פריצת דיסק

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שיקולים בעלות חוות דעת רפואית

הדיסקים מפרידים בין חוליות עמוד השדרה. מדובר בחומר דמוי ג'ל שמאפשר את גמישות עמוד השדרה, וכאשר הוא נשחק, זז או גולש מבין החוליות, נגרם לחץ על העצבים. התופעה הזו נקראת פריצת דיסק.

פריצת דיסק היא אחת מהתופעות הקליניות שגורמות לסבל עז מאוד, לכאבים חזקים בגב והקרנה לגפיים, למוגבלות בתנועה, וגם לכשל נוירולוגי. אדם שסובל מפריצת דיסק ירגיש כאבים כמעט בכל מנח: בהליכה, ישיבה, שכיבה ועמידה. פריצת דיסק משבשת את היכולת לתפקד, הכאבים העזים מפריעים לעבוד או להתנהל באופן רגיל, ואפילו לישון. פריצת דיסק בחוליות תחתונות עלולה להסתבך לתסמונת "זנב הסוס" שם נפגעת היכולת לשלוט על הסוגרים, ויש וצורך בהתערבות כירורגית דחופה. פריצת דיסק עלולה לקרות בין היתר מהרמת משקל, ממאמץ גדול, או מטראומה בחוליות הגב.חשיבות חוות דעת רפואית פריצת דיסק

חוות דעת רפואית על פריצת דיסק

חוות דעת רפואית בעניין פריצת דיסק היא חוות דעת בתחום האורטופדיה, עם זאת, את חוות הדעת יכתבו מומחה אורטופד ו/או מומחה נוירולוג מאחר והנזק במרבית המקרים הוא עצבי / נוירולוגי.

יש צורך בחוות דעת רפואית בשל פריצת דיסק כאשר מבקשים להגיש:

תביעה לנכות לביטוח לאומי להכיר בפריצת דיסק בין היתר כמחלת מקצוע, או כפציעה; תביעת פיצויים בעניין תאונת עבודה, ולקבוע תנאי העסקה שמתאימים למצב הרפואי; בתמיכה לתביעת רשלנות רפואית לבית המשפט, וכולי.

חוות דעת רפואית בשל פריצת דיסק לצורך תביעה בגין רשלנות רפואית

לפריצת דיסק יש סימנים, אולם רופאים לא תמיד שמים לב לסימנים אילו ולא מפנים לטיפול אצל רופא אורטופד. כאשר אדם שסובל מפריצת דיסק לא מקבל את הטיפול המתאים, לא אובחנו אצלו סימנים לפריצת דיסק, או שהטיפול שניתן היה רשלני ונגרם נזק, יתכן וקמה עילה להגיש תביעת רשלנות רפואית. במקרה כזה יש צורך לצרף חוות דעת מומחה בעניין להוכחת התביעה.

חוות הדעת תהיה ממומחה אורטופד או נוירולוג וזאת כדי שניתן יהיה להוכיח שהטיפול הרפואי היה רשלני וגרם לנזק. על חוות הדעת להוכיח במקרה זה גם קשר סיבתי בין מעשה הרשלנות והפרת חובת הזהירות המוטלת על הרופא, ובין הנזק שנגרם.

חוות דעת רפואית בשל פריצת דיסק לביטוח לאומי לקביעת שיעור אחוזי הנכות

כשמגישים תביעה לביטוח לאומי, מבקשים לקבוע אחוזי נכות כדי לקבל פיצויים באמצעות ועדה רפואית. אם קשה לתפקד ולעבוד, ויש גם כאבים קשים, מדובר בפגיעה שבגינה יקבעו אחוזי נכות בדרך כלל. לבקשה צריך לצרף דוחות רפואיים, והרופא היושב בוועדה יכול גם לבקש מהתובע להביא חוות דעת רפואיות נוספות.

חוות דעת בנוגע לפריצת דיסק נדרשת כדי לתמוך בתביעה ולהסביר את הפגיעה ביכולת התפקוד, ובמגבלות. פריצת דיסק בעצמה לא מהווה סיבה לקביעת אחוזי נכות אלא רק ההשלכות שלה: מגבלה תנועתית, כאבים בתנועה, הפרעה בתפקוד ובהתנהלות הכללית, וכו.' כמובן שפגיעה נוירולוגית כמו חוסר תחושה, נימול, או שיתוק, הינם בעלי משמעות רבה בקשר לקביעת אחוזי הנכות. באופן זה פריצת דיסק באזור בחוליות הצוואר שמשליכה על תפקוד הגפיים העליונות וגורמת לחוסר תחושה או נימול, תזכה באחוזי נכות. באופן זהה, גם פריצת דיסק בחוליות תחתונות בעמוד השדרה שגורמת לגרירת רגל או לחוסר שליטה על סוגרים, תזכה באחוזי נכות.

אחוזי נכות עקב מחלת מקצועי – הביטוח של המעסיק צריך לצרף חוות דעת רפואית. מחלות תעסוקתיות נגרמות עקב תנאי העבודה: סחיבה והרמת משאות בעבודה, פציעה עקב מיקרו טראומה – נזקים מזעריים שמצטברים וגורמים לפגיעה בעמוד השדרה (למשל בגלל פעולות קידוח). ביטוח לאומי מכיר בנזקים אילו וקובע אחוזי נכות.

חוות דעת רפואית על פריצת דיסק נגד מקום העבודה

חוות דעת כזו תקבע האם ראוי לקבל פיצוי, ואם הנזק קרה במקום העבודה, או בשל תאונת עבודה. חוות הדעת הרפואית נדרשת לתמוך בתביעה במטרה להצדיק את הדרישה לפיצויים, ולקבוע שפריצת הדיסק ארעה בגלל קושי פיזי בעבודה שגרם לנזק, או אי שמירה על כלל בטיחות.

חוות דעת רפואית על פריצת דיסק בשרות הצבאי

פריצת דיסק משפיעה על היכולת לתפקד ולהתנהל גם במהלך השירות הצבאי. חוות דעת רפואית בקשר לפריצת דיסק יכולה לתמוך בבקשה לשנות את מקום השרות הצבאי או את הפרופיל הצבאי של חייל.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו