חוות דעת רפואית – עיניים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עין

רפואת עיניים היא רפואה העוסקת בבריאות העין ובתפקוד מערכת הראיה, וחוות דעת של רופא עיניים נדרשת במקרים של מחלות עיניים קשות או כאשר נגרמה פגיעה בלתי הפיכה לפעילות העין או לאיכות הראיה. חוות דעת של רופא עיניים משמשת בתביעות משפטיות רבות, בין אם על רקע תאונות, פגיעה תעסוקתית או רשלנות רפואית ומשמשת כבסיס משפטי לתביעות אלה.

הערכת הפגיעה בראיה ובעין

אחת המטרות הבסיסיות של חוות דעת רפואית מרופא עיניים הוא הערכת הראיה והפגיעה בעין. במקרים אלו, מטרת הבדיקה וקבלת חוות הדעת היא להעריך האם קיים נזק ארוך טווח, והאם קיימת פגיעה קשה בראיה הדורשת טיפול מיוחד.

במקרים רבים, חוות דעת של רופא עיניים מאפשרת לחולים לתבוע את חברות הביטוח (במקרה הצורך), לקבל תמיכה מהמוסד לביטוח לאומי ולהוציא תעודת עיוור.

לעיתים, לא מספיקה בדיקת עיניים אחת על מנת להעריך את מצב הראיה ואת הפגיעה בעין, ובמקרים בהם רוצים לבדוק את התקדמות המחלה נוטים להזמין את הנבדקים לבדיקות נוספות בשלב מאוחר יותר.

הערכת המקור למחלת העיניים

כאשר מופיעה מחלת עיניים אשר גורמת לירידה בראיה, חשוב מאוד לבדוק מהו המקור למחלה. מכיוון שלעתים לא קל לאבחן את המקור למחלת העיניים, לעתים נדרשת חוות דעת נוספת במטרה להבין טוב יותר את מקור המחלה.

חוות הדעת הרפואית חשובה במיוחד כאשר מדובר בפגיעת עיניים על רקע תעסוקתי, כמו לאחר חשיפה לחומרים מסוכנים או עבודה ללא הגנה. במקרים אלה, חוות הדעת הרפואית מקשרת את מחלת העיניים לרקע התעסוקתי ובעצם מספקת בסיס לתביעת פיצויים ממקום העבודה.

כמו כן, במקרים של תאונות (כמו תאונת דרכים או תאונת עבודה) חוות הדעת הרפואית מספקת לחולים את האפשרות לתבוע את חברת הביטוח בגין הנזק שנגרם להם כתוצאה מהתאונה.

תביעות רשלנות

טיפול במחלות עיניים אינו מלאכה קלה, וכולל כירורגיה עדינה ומורכבת ביותר. במקרים מסוימים, מופיעים סיבוכים שונים כתוצאה מטיפול רשלני או מחוסר טיפול, ובמקרים אלה קיים בסיס לתביעה.

חוות דעת רפואית נדרשת במקרים רבים על מנת להעריך את הנזק שנגרם לעין ולהחליט האם הסיבה לו היא רשלנות רפואית. במקרים אלה בודקים נותני חוות הדעת את תפקוד הרופא המטפל ומחליטים האם פעל בצורה סבירה או ברשלנות.

מאז שטיפולי הלייזר נכנסו לשימוש נרחב בקרב האוכלוסיה, מספר תביעות הרשלנות בגין סיבוכי הטיפול עולה באופן הדרגתי, ובמקרים אלה מטרת חוות הדעת היא להעריך את שיקול הדעת של הרופא המטפל ואת הסיכון שלקח במהלך הניתוח. מכיוון שמדובר בטיפול אסתטי ולא מציל חיים, חוסר שביעות רצון מהטיפול והופעת סיבוכים (כמו הפרעות ראיה) מובילים לעתים קרובות לאכזבה רבה ולתביעה משפטית.

מדובר בטיפול אשר מתבצע לרוב במסגרות פרטיות במחיר גבוה מאוד, ועל כן מטופלים שאינם מרוצים נוטים לתבוע את הרופא המטפל על רשלנות. חשוב לזכור שבדומה לכל ניתוח וכל פרוצדורה רפואית אחרת, גם ניתוח לייזר לתיקון ראיה כולל סיבוכים שונים (אשר נחשבים נדירים), ובמקרים אלה חוות הדעת הרפואית נדרשת על מנת להעריך האם מדובר בסיבוך סביר או ברשלנות.

קיימים מקרים מורכבים ביותר בהם מחלת העיניים מסובכת ואינה פשוטה לטיפול. במקרים אלה, בהם לא מושג שיפור במצב לאחר הטיפול שניתן, חולים רבים פונים לחוות דעת רפואית נוספת במטרה לוודא שהאבחנה שניתנה היא הנכונה, והטיפול שניתן הוא המקובל במצב זה.

יש לציין שלעתים קיימות גישות שונות בין רופאים ולכן לא תמיד תהיה הסכמה בין מספר רופאים לגבי הטיפול הטוב ביותר, ועל המטופל להחליט מהו הטיפול אותו הוא מעדיף ומיהו הרופא עליו הוא סומך במקרה זה.

ראו גם:

חוות דעת רפואית – פה ולסת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו