חוות דעת רפואית בתחום ראומטולוגיה – חוות דעת מפי מומחה לשמירה על זכויותיך!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת רפואית מול קרנות הפנסיה

חוות דעת רפואית היא מסמך מקצועי שנכתב על ידי רופא מומחה במקרה שבו אדם מעוניין להגיש תביעה בגין נזקי גוף.

בעזרת חוות הדעת הרפואית ניתן להעריך את מידת הנזק שנגרם לתובע וכן לעמוד על הנסיבות שבהן התרחש הנזק במטרה לקבוע את גובה הפיצויים.

כך למשל כאשר מגישים תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח יש להגיש חוות דעת רפואית וכן לא אחת כאשר אדם מעוניין להגיש תביעה לקבלת פיצויים מחברת הביטוח שבה היה מבוטח, באפשרותו לטעון לפיצויים מסוימים כנגד חוות הדעת הרפואית שתיכתב כאמור על ידי רופא מומחה שתחום ההתמחות שלו נוגע ישירות לתחום הרפואי שבו עוסקת התביעה.

ראומטולוגיה על קצה המזלג

ראומטולוגיה היא תת התמחות שעוסקת באבחון של מחלות הקשורות ברקמות חיבוריות, ברקמות רכות ובמפרקים. תחת הגדרת המטרייה של הראומטולוגיה נכללות מחלות רבות ביותר.

בין המחלות השכיחות ביותר יש להזכיר את מחלת האוסטיאופורוזיס, את מחלת דלקת המפרקים השיגרונית, את מחלת השיגדון ועוד.

בנוסף לכך ראומטולוגים עוסקים באבחון של מגוון רחב של מחלות נוספות ובטיפול בהן כשבין היתר מדובר על זאבת, דלקות גידים ומפרקים שונות, כאבי גב, מגוון של מחלות אוטואימוניות שבאות לידי ביטוי בפגיעה במפרקים ועוד.

חוות דעת רפואית ראומטולוגיה בתביעות בגין רשלנות רפואית באבחון

ברוב המוחלט של המחלות הראומטולוגיות ישנה חשיבות עליונה לאבחן את המחלה במועד מוקדם ככל האפשר וזאת על מנת שניתן יהיה להתחיל את הטיפול בשלב מוקדם. כל עיכוב במתן הטיפול יכול להיות הרה אסון וזאת כיוון שבמחלות הראומטולוגיות מדובר על נזק מצטבר שהולך ומחריף. אמנם לא את כל המחלות הראומטולוגיות ניתן לרפא, אבל בכל המקרים ניתן לעכב את ההתקדמות של המחלה ולדחות את ההרס הבלתי נמנע של המפרק.

לרוע המזל במקרים רבים מספור מתבצע אבחון שגוי ובעקבות כך הטיפול מתעכב ולעתים נוצר מצב שבו בשלב שהמחלה כבר מאובחנת כראוי, כבר מאוחר מדי מכדי להציל את המפרק. במקרים כאלו ישנו צורך לצרף לכתב התביעה בגין הרשלנות חוות דעת רפואית שאותה צריך לכתוב כאמור ראומטולוג.

חוות דעת רפואית ראומטולוגיה בתביעות בגין רשלנות רפואית בטיפול

גם במקרים בהם האבחון בוצע על הצד הטוב ביותר, עדיין ייתכנו מצבים של רשלנות רפואית שנוגעים לרוב לרשלנות רפואית שבאה לידי ביטוי בטיפול שהוגש לחולה.

טיפול רשלני יכול לבוא לידי ביטוי במתן טיפול שאינו מתאים למצבו הרפואי של המטופל שבעקבותיו ייגרם למטופל נזק חמור יותר, מתן של טיפול ללא מעקב צמוד אחרי תוצאותיו וקצה ההתקדמות שלו ועוד.

כאשר מגישים תביעה בגין רשלנות רפואית בטיפול יש לצרף לכתב התביעה חוות דעת רפואית שבה צריך הרופא המומחה לציין בין היתר את הנקודות הבאות:

  • סקירה מקיפה אודות התחום שבו נידונה התביעה.
  • השתלשלות העניינים במקרה של התובע.
  • על הרופא שכותב את חוות הדעת הרפואית לפרט אודות מידת החומרה של הנזק שנגרם למטופל.
  • הדבר החשוב ביותר שיש לציין בחוות הדעת במקרים אלו הוא כיצד היה נוהג באותו המקרה כל רופא סביר אחר.
  • סך הכול בחוות הדעת הרפואית צריך הרופא להראות שכל רופא סביר היה נוהג אחרת וכי במידה והרופא היה נוהג בצורה שונה, הנזק שנגרם לתובע יכול היה להיחסך או להימנע.

חוות דעת רפואית ראומטולוגיה בתביעות ביטוח

במקרים בהם התביעה לקבלת פיצויים נדחית על ידי חברת הביטוח, ניתן בהחלט להגיש ערעור בצירוף של חוות דעת רפואית. כמו כן ניתן לצרף חוות דעת רפואית גם לתביעה הראשונית.

אולי יעניין אותך גם:

חוות דעת רפואית דימום מוחי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו