חוות דעת רפואית אורטופדית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אורטופדיה

בשנים האחרונות חוות דעת רפואית הופכת לכלי חשוב ביותר בהערכת המצב הרפואי של חולים במחלות שונות.

במקרים רבים, על החולים להציג את מצבם כתוצאה מהמחלה לביטוח הלאומי, לבית המשפט, למעסיקים ולמקומות נוספים, ועל כן פונים לקבלת חוות דעת רפואית מקיפה מאנשי מקצוע שונים.

מכיוון שחוות הדעת היא לרוב סובייקטיבית, במקרים רבים פונים החולים לאנשי מקצוע רבים ומבקשים חוות דעת שניה, במטרה לקבל את חוות הדעת המתאימה להם ביותר.

חוות דעת רפואית אורטופדית

חוות דעת רפואית אורטופדית היא חוות דעת הקשורה למחלות של מערכת השלד, כמו שברים, מחלות ברצועות, כאבי גב ומצבים נוספים.

חוות הדעת האורטופדית ניתנת במידה וקיימת הגבלה כלשהי ביכולת התנועה, נשיאת המשקל והפעלת השרירים המפריעה לתפקוד היום יומי התקין או דורשת שינוי כלשהו בתנאי התעסוקה והמחיה. חוות הדעת האורטופדית ניתנת בעיקר במצבים הבאים:

קביעת אחוזי נכות לביטוח לאומי

נכות היא מצב הנגרם לאדם ומגביל אותו בפעילויות שונות, והביטוח הלאומי מספק פיצויים בדרגות שונות על פי אחוזי הנכות. בחוות הדעת האורטופדית קובעים הרופאים מהי היכולת התפקודית של המטופל, מהם המגבלות שלו ומהי העזרה הנדרשת למהלך חייו.

תביעות משפטיות לקבלת פיצויים

במקרים של תביעות משפטיות, כמו בתאונות דרכים או בתביעות של עובדים אל מול מעסיקים מציגים עורכי הדין מצד התביעה את חוות הדעת הרפואית בנוגע למצבו של התובע.

במקרה זה, תפקיד חוות הדעת הרפואית היא לקבוע האם ניתן לתבוע פיצויים בגין הנזק שנגרם, והאם הוא בכלל נגרם במסגרת הנתבע (מקום העבודה, תאונת הדרכים וכו'). לדוגמא, אחת התביעות השכיחות היא בנוגע לכאבי גב הקשורים לעבודה פיזית, ובמקרה זה על חוות הדעת הרפואית לקבוע האם מחלת הגב אכן קשורה לעבודה הפיזית.

כוחות הביטחון

במקרים רבים פונים עם חוות דעת רפואית לצה"ל ושאר כוחות הביטחון במטרה לשנות את תנאי השירות או הפרופיל.

חוות דעת רפואית אורטופדית מאפשרת לדוגמא לשנות את הפרופיל, להקל על תנאי השירות ואף לקבוע שחרור משירות.

מחלות תעסוקתיות אשר דורשות חוות דעת רפואית אורטופדית

קיימים מקרים רבים של מחלות תעסוקתיות הדורשות חוות דעת אורטופדית הניתנת בעיקר במקרים של תביעה רפואית נגד המעסיק.

במקרים אלה, דורשים החולים פיצויים מהמעסיק בין הנזק שנגרם להם כתוצאה מהעבודה. ברוב המקרים, התביעה היא לא באופן ישיר נגד המעסיק אלא נגד חברת הביטוח, ועל כן נדרשת חוות דעת אובייקטיבית ומסודרת. במסגרת זו ניתנת חוות דעת במספר תחומים:

פריצת דיסק וכאבי גב

כאבי גב שכיחים מאוד בעיקר באנשים אשר עובדים בעבודה פיזית. במקרים מסויימים, התפתחות כאבי הגב אכן קשורה להרמת המשקל הכבד אך במקרים אחרים (כמו בחלק גדול מפריצות הדיסק) הכאבים אינם קשורים והיו מופיעים בכל מקרה, ועל כן נדרשת חוות דעת אורטופדית מסודרת במטרה לקבוע את היקף הפגיעה והאם היא קשורה למקום העבודה. למידע נוסף אודות: חוות דעת רפואית פריצת דיסק

קרעים ברצועות

קרעים ברצועות בברכיים או בכתפיים נגרמים לרוב לאחר תנועה חדה ואגרסיבית, ומופיעים בעיקר בספורטאים תחרותיים ובחיילים.

במקרים רבים קרעים ברצועות מונעים חזרה לשגרת פעילות כמו לפני הפציעה על כן לעתים נדרשים פיצויים או שינויים תעסוקתיים. במקרים אלה, מטרת חוות הדעת היא לבדוק את יכולת החולים לחזור לשגרה ולספק המלצות שונות.

מחלות כף היד

בשנים האחרונות עובדים משרדיים רבים מתלוננים על מחלות של כף היד הנובעות מעבודה ממושכת מול המחשב (כמו לדוגמא תסמונת התעלה הקרפלית, Tennis Elbow וכו'). במקרים אלה חוות הדעת ניתנת על מנת להעריך האם יש קשר בין תלונות החולה לעבודתו והאם יש מקום לפיצוי.

חוות דעת רפואית משפטית במקרים של תאונות דרכים

במקרים של תאונות דרכים פונים הפצועים במקרים רבים אל רופא לקבלת חוות דעת בנוגע למצבם. בדרך כלל, חוות הדעת הרפואית מאפשרת להם לקבל פיצוי מחברת ביטוח הרכב ואחוזי נכות מהביטוח הלאומי. מכיוון שרוב הפציעות הקשורות לתאונות דרכים הן פציעות אורטופדיות, במקרים רבים הפצועים מבקשים כמובן חוות דעת אוטופדית.

אולי יעניין אותך גם:

חוות דעת רפואית וליוו לאחר תאונת דרכים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו