חוות דעת רפואית – כף יד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פגיעה ונזק לכף היד יכולה להתרחש כתוצאה ממחלה. פגיעה בכף היד ובתפקוד יכולה להיות תוצאה של בעיה גנטית או תוצאה של תנאי העבודה של עובד או עובדת. לעיתים, הפגיעה יכולה לכלול אירועים דלקתיים, יתכן שתאובחן דלקת פרקים ויכול בהחלט להיות מצב שבו הפגיעה נוצרה לאורך זמן רב (פגיעת מיקרו טראומה).

פגיעות ברצועות ובמפרקים יכולות בהחלט להיות גם תוצאה של פעילות ספורטיבית מקצועית או אימון בחדר הכושר.

פניה לחוות דעת רפואית כף יד יכולה להיות חשובה הן לצורך קבלת טיפול מיטבי והן לצורך קבלת מענה במהלך מגעים עם גוף כלשהו. כאשר מגישים תביעה נזיקית, למשל או כאשר מתמודדים עם המוסד לביטוח לאומי – חוות דעת בהחלט יכולה להיות משמעותית ביותר.

מי מספק חוות דעת רפואית?

בין אם מדובר באדם שנפגע בשל פעילות ספורטיבית, בין אם מדובר בפגיעה של תאונת עבודה ובין אם מדובר בחולה הנזקק לניתוח, חשוב לדעת מי מספק חוות דעת רפואית בתחום כף היד. בעניין זה, לרוב נהוג לפנות למומחים בעלי שם – מנהלי מחלקות בבתי חולים, סגני מנהלים ורופאים בכירים אחרים עם התמחות באורתופדיה ולעיתים בכירורגיה.

כאשר זקוקים לחוות דעת כאמור, ניתן בהחלט לפנות למומחה רפואי באופן פרטי ולעיתים בסיוע חברת הביטוח שמחזיקה מומחים מטעמה (לאנשים המפעילים פוליסת ביטוח בריאות). לעיתים, הפניה לרופא מומחה בעניין זה תיעשה בעקיפין, באמצעות משרד של עורכי דין המתמחה בתביעות נזיקין, רשלנות רפואית או תביעות מול המוסד לביטוח לאומי. יש לא מעט משרדי עורכי דין אשר יצרו מאגר פנימי של מומחים, לרבות אורתופדים ורופאים מומחים אחרים. במהלך הכנת התיק משפטי, תביעה, ערעור או הצגת עדויות, בוחר עורך הדין במומחה הרפואי שיתאים לצורך העניין.

כף יד – פגיעה בעבודה

פגיעה בכף היד מתהווה לא פעם במסגרת מקום העבודה. הפגיעה יכולה להיות תוצאה של חבלה, הרמה לא נכונה של משא כבד או כתוצאה מרצף מתמשך של תנועות קבועות היוצרות דלקות, ניוון ופגיעות נוספות.

פגיעת כף יד במסגרת העבודה יכולה להוביל לאפשרות של הכרה בנפגע כנכה מטעם ביטוח לאומי, אך בהחלט יתכן שניתן גם להגיש תביעה כנגד המעסיק בשל התרשלות ואי אספקת תנאי עבודה נאותים או הדרכה מתאימה. כאשר פגיעת כף היד מביאה לאובדן כושר עבודה ניתן להיעזר בחוות דעת רפואית מתאימה על מנת לקבל תגמולי ביטוח מביטוח לאומי וכן על מנת לקבל הטבות נוספות המגיעות לנפגעי עבודה או למי שהוכר כחולה במחלת מקצוע.

כף יד – תאונת דרכים

חוות דעת רפואית בכל מקרה של פגיעה או מחלה של כף היד או המפרק יכולה לסייע לחולה לקבל טיפול נכון וטוב יותר למצבו. הייעוץ יכול להינתן גם כחוות דעת נוספת למי שלא מסתפק בחוות דעת של קופת החולים או של בית החולים אך הדבר בהחלט מתאים גם למי שנפגע בתאונה ורוצה לממש את זכויותיו מבחינת תביעת נזיקין.

תאונת דרכים עלולה להביא לפגיעות רב מערכתיות או לפגיעות ממוקדות. פגיעות גב נפוצות מאוד אך גם פגיעות בכף היד בהחלט יכולות להתרחש.

לעיתים הפגיעה עלולה להיות מלווה גם בנזק נוירולוגי כך שמומחה רפואי יכול לבוא מתחום הנוירולוגיה וגם מתחום האורתופדיה.

במקרים רבים, משרדי עורכי דין שמגישים תביעה בעניין זה או עורכי דין של נהג המואשם בתאונה ייעזרו בחוות דעת מומחה כחלק מהעדויות המרכזיות בתיק. לעיתים, חוות הדעת תידרש גם ללא צורך בדיוק משפטי, כאשר רוצים להגיע לפשרה עם חברת ביטוח שנתבעת לשלם פיצוי בגין נזק לכף היד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו