חוות דעת רפואית אנדוקרינולוגיה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת רפואית פיגור שכלי

אנדוקרינולוגיה הינה תחום ברפואה שעוסק במחלות הקשורות למערכת האנדוקרינית, כלומר לתפקוד ואיזון של בלוטות שמייצרות הורמונים, ובין היתר: בלוטת המגן, בלוטת האדרנל, בלוטת יתרת המח, בלוטת יתרת הכליה, וכו'. האנדוקרינולוגיה עוסקת בין היתר במחלות שנגרמות בעקבות תפקוד לקוי של הבלוטות והעדר איזון הורמונאלי, כמו סוכרת, הפרעה הורמונאלית, השמנה, גדילה, אוסטאופורוזיס, וכו'. מומחה לאנדוקרינולוגיה מטפל גם בבעיות הורמונאליות של המין והפרעות תפקוד.חוות דעת

המערכת האנדוקרינית

המערכת האנדוקרינית היא מערכת של בלוטות בתוך הגוף אשר מפרישות הורמונים לזרם הדם בגוף. ההורמונים אחראים בין היתר על גדילה והתפתחות, חילוף חומרים, איזון של חומרים חשובים לתפקוד תקין של הגוף, וכו'.

הבלוטות בגוף המפרישות הורמונים הן בין היתר :

  • בלוטת יתרת הכליה – האדרנאל – ממוקמת על הכליה אחראית על פעולת הלב, הליך הביוץ, גדילת שיער, יצור חומרים נוגדי דלקת כמו קורטיזול, יצור אדרנלין, לחץ הדם, איזון הנתרן, שימוש בחלבונים, פחמימות, ומינראלים בגוף.
  • בלוטת התריס – אחראית בין היתר על ויסות הסידן והזרחן, ומפרישה אלטרוקסין.
  • בלוטה ליד הלבלב אחראית על רמת הסוכר בתאים.
  • בלוטת האצטרובל במוח אחראית על ויסות של שעות השינה והיקיצה של הגוף.
  • ההיפותלמוס וההיפופיזה- בלוטות שאחראיות על המערכת האנדוקרינית בכללותה.
  • השחלות והאשכים אחראים על מערכת הרבייה.

מחלות שקשורות לתחום האנדוקרינולוגיה

מחלות ותסמינים רבים קשורים לבעיה בתפקוד הבלוטות. מדובר בהפרעות גדילה, לחץ דם, ויסות שומנים, סכרת, אוסטאופרוזיס, החלשות מערכת החיסון,  מחלות שקשורות לחילוף חומרים, בעיות במשקל, לידה מוקדמת, בריאות העובר, וכולי.

לדוגמא, כאשר מדובר באישה הרה חשוב מאוד לעקוב אחרי תפקוד בלוטת התריס, שכן כשל בתפקוד הבלוטה משפיע על ההיריון ועלול לגרום להפלה, או ללידה מוקדמת וכן לפגיעה בעובר. כאשר אישה לא נבדקת ולא מקבלת טיפול בהורמונים שנחוצים לתפקוד בלוטת התריס קיים סיכון לפגיעה מוחית ליילוד. דוגמא נוספת כאשר תת פעילות בלוטת התריס אינה מאובחנת (בבדיקות דם) עלולות להתפתח מחלות לב ועצבים.

מתי נדרשת חוות דעת של מומחה באנדוקרינולוגיה?

חוות דעת של מומחה באנדוקרינולוגיה תידרש בדרך כלל לצורך בקשות פיצויים מחברות ביטוח, לתמיכה בתביעות לאחוזי נכות נגד המוסד לביטוח לאומי, לערעור על החלטת הועדה לקביעת אחוזי נכות, בתמיכה לתביעת אבדן כושר עבודה, בתמיכה לתביעת רשלנות רפואית לצורך קבלת פיצויים. חוות דעת רפואית של המומחה תפרט את מעשה הרשלנות ואת הנזקים שנגרמו למטופל, וכן את אחוזי הנכות הרפואית.

חוות דעת באנדוקרינולוגיה לצורך תביעה לביטוח לאומי:

מאחר ומחלת הסוכרת פוגעת באנשים רבים, ניתן להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי לקביעת אחוזי נכות ותשלומי קצבת נכות כללית, ולהכרה בסוכרת בתור פגיעה בעבודה. לצורך הגשת התביעה צריך לצרף חוות דעת של רופא מומחה אנדוקרינולוג, והועדה הרפואית בביטוח לאומי תבחן את חוות הדעת לעניין קביעת אחוזי הנכות. החלטה של ועדה רפואית של הביטוח הלאומי לדחות את התביעה צריכה להיות מנומקת ולהתייחס לחוות הדעת.

חוות דעת באנדוקרינולוגיה לצורך הוכחת רשלנות רפואית ודרישה לפיצויים:

רשלנות רפואית באה לביטוי בהפרת חובת הזהירות המושגית (הכללית) והקונקרטית (הספציפית): מדובר בין היתר באבחון שגוי ומוטעה, בעיכוב באבחון המחלה, או בטעות בטיפול. להוכחת הרשלנות הרפואית צריך להוכיח גם נזק שנגרם כתוצאה מטיפול לא מתאים, וקשר סיבתי בין מעשה הרשלנות והנזק. יש לצרף חוות דעת מומחה לתמיכה בתביעה.

חוות דעת של מומחה באנדוקרינולוגיה נדרשת, כאשר מגישים תביעה בעניין רשלנות רפואית נגד רופא אנדוקרינולוג או אחר, בטענה שאיחר לאבחן מחלה שקשורה לבלוטות אנדוקרינולוגיות, או שגה בטיפולו. למשל, שלא אבחן הפרעה הורמונלית, או נתן מינון גבוה מידי או נמוך מידי של תרופות.

לדוגמא, כאשר מגישים תביעה בעניין רשלנות רפואית באבחון מחלת הסוכרת, או טיפול במחלה, או טיפול בבעיה שקשורה ליתר פעילות או תת פעילות של בלוטת התריס, או טיפול בהפרעה שקשורה לתפקוד בלוטת ההיפופיזה –  יש צורך בצירוף חוות דעת של מומחה באנדוקרינולוגיה לתביעה.

אולי יעניין אותך גם:

חוות דעת רפואית תסביב שחלה

חוות דעת רפואית ממוגרפיה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו