חוות דעת רפואית – קרדיולוגיה ולב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת רפואית וליוו לאחר תאונת דרכים

חוות דעת קרדיולוגית עוסקת במחלות לב. מחלות בתחום זה כוללות את התקף הלב, אי ספיקת לב, הפרעת קצב, השתלות קוצבים, הפרעות מסתמים וכן טיפול מונע במחלות רקע המחמירות מחלות לב.

לחוות דעת אלו חשיבות מכרעת בתביעות רשלנות רפואית וכן בתביעות לביטוח הלאומי בעקבות פגיעה בעבודה וחוסר יכולת לעבוד.

איחור באבחנה

מחלות לב נגרמות בעקבות גורמים רבים הכוללים בין השאר עישון, יתר לחץ דם, כולסטרול גבוה, סוכרת, רקע משפחתי וחוסר פעילות גופנית. עקב כך, לרוב גורמי הסיכון הללו קיימים בדיקות סקירה שמומלץ למטופל לעבור אחת לכמה שנים על פי הוראות משרד הבריאות ועל פי המלצות האיגודים הרפואיים השונים. אי ביצוע בדיקות הסקירה על ידי הרופא או לחלופין התעלמות מבדיקה לא תקינה יכולה להוות עילה לרשלנות רפואית במקרים בהם אדם חווה התקף לב ונותר עם נזק בעקבותיו.

חוות דעת רפואית במקרים אלה תקבע האם נעשו הבדיקות המתאימות והאם התייחסו אליהן בהתאם. בהתאם לחוות הדעת בית המשפט יקבע האם קיימת רשלנות ומה גודל הנזק.

חוסר טיפול

חולים מסוימים סובלים מהפרעת קצב הנקראת פרפור פרוזדורים. בהפרעה זו העלייה של הלב לא מתכווצת בצורה תקינה ובעקבות כך זרימת הדם בה נפגעת גם כן. כאשר זרימת הדם נפגעת עלולים להיווצר בעליה קרישי דם. קרישים אלה עלולים להתנתק מהלב ולהיסחף לשאר הגוף שם הם עלולים לגרום לחסימה של כלי דם באיבר חשוב כגון במוח או בגפה.

בחולים אלה יש חשיבות לטיפול על ידי תרופות המחזירות את הלב לקצב סדיר ותקין או על ידי תרופות לדילול דם. חוסר טיפול מתאים עלול לגרום לשבץ מוחי או לאיבוד גפה ואלו יהוו עילה לתביעה לרשלנות רפואית.

חוות דעת רפואית במקרים אלה תקבע האם ניתן טיפול מתאים והאם היה מעקב מתאים אחר יעילות הטיפול. בהתאם לחוות הדעת בית המשפט יקבע האם קיימת רשלנות ומה גודל הנזק.

חשיפה בעבודה

מאחר ויתר לחץ דם ולחץ נפשי הם גורמי סיכון לתחלואה לבבית, חולים העובדים בעבודה הגורמת ללחץ נפשי גבוה עלולים לסבול מהתקף לב.

חולים אשר עברו התקף לב, וכתוצאה ממנו נותרו עם נזק המגביל אותם לעבודה יוכלו לתבוע את הביטוח הלאומי כנפגע תאונות עבודה ולקבל פיצויים ואף קצבה. במקרים כאלה חוות דעת רפואית יכולה לסייע בהוכחה כי אכן העבודה הגבירה את הסיכון לחלות בהתקף לב ועלולה לשכנע את הוועדה הרפואית לתת פיצויים וקצבה.

טיפול יתר

ישנם חולים הסובלים מהפרעות קצב ולכן עוברים השתלה של קוצב לב או דפיברילטור בכדי למנוע הפרעות קצב קטלניות. לעיתים מושתלים הקוצבים או הדפיברילטורים שלא לפי ההנחיות הרפואיות המקובלות ובעצם שללא לצורך.

במקרים אלה החולה נמצא בסיכון מיותר לסיבוך בקוצב או הדפיברילטור שיכולים לכלול קיצוב או קבלת שוק חשמלי שלא לצורך. בנוסף החולה נתון בסיכון לזיהום באלקטרודות המושתלות בגופו.

במקרים כאלה חוות דעת רפואית יכולה לקבוע מדוע ההשתלה הייתה שלא לצורך ומה הנזק שנגרם כתוצאה מההשתלה המיותרת.

אי ספיקה וביטוח לאומי

חולים שעוברים התקף לב עלולים לסבול מנזק קבוע ללב המתבטא באי ספיקת לב. במצב זה, מאחר והלב לא מתפקד כמשאבה תקינה, דם לא מוזרם באופן תקין לגוף. מצב זה עלול לגרום להפרעות נשימה ולמגבלה קשה בתפקוד היומיומי.

במצבים כאלה ניתן לפנות לביטוח הלאומי ולבקש קצבה עקב חוסר יכולת לעבוד.במקרים כאלה חוות דעת יכולה להעריך את מצב החולה ולשכנע את הוועדה שאכן נפגעה יכולתו לעבוד ושאכן מגיעה לו קצבת נכות.

סיבוכי פרוצדורות

כיום קיימות פרוצדורות רבות בתחום הקרדיולוגיה למשל צנתור לב. כמו לכל פעולה רפואית קיים סיכון לסיבוכים כתוצאה מהפעולה. עם זאת, לעיתים במהלך הפעולה קורים סיבוכים שאינם מקובלים ונובעים מהתנהלות לא תקינה של הצוות הרפואי.

במקרים כאלה ניתן יהיה לתבוע את הצוות הרפואי על רשלנות רפואית. במקרה כזה חוות הדעת תוכל לקבוע שאכן הסיבוך קרה בעקבות רשלנות ומה הנזק והפיצוי המגיעים לחולה בעקבות כך.

אולי יעניין אותך גם:

חוות דעת רפואית לרשלנות בהחייאה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו