חוות דעת רפואית – השתלות שיניים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בשנים האחרונות הפכו טיפולים רפואיים שכוללים השתלות שיניים לנפוצים יותר מתמיד. ישראל, כך אומרים רופאי שיניים שעוסקים בהשתלות, נחשבת למעצמה של ממש בתחום זה, ולא נדיר למצוא אפילו מטופלים מחו"ל שמגיעים לארץ לצורך השתלת שיניים.

למרות ההתקדמות הרבה, שמאפשרת בין היתר להתגבר על מצבים של חוסר עצם, צורך בהשתלת סינוס, ביצוע טיפולים מהירים יותר וקבלת תוצאות טובות, חשוב לזכור עובדה מרכזית. עובדה זו הינה שטיפולי השתלת שיניים, כמו כל טיפול אחר שכולל הליך כירורגי, מצריכים מיומנות רפואית מיוחדת הן בזמן האבחון והן בזמן הטיפול. לכן, יש משמעות מיוחדת לקבלת חוות דעת רפואית לעניין זה.

לחוות הדעת יש חשיבות מיוחדת במקרים שונים ובהם – לפני שמחליטים לקיים השתלה מורכבת וכן במידה ומטופל סבור שהוא נפל קורבן למקרה של רשלנות רפואית.

חוות דעת בטיפולים מורכבים

למרות שטיפולי השתלות שיניים זוכים לאחוזי הצלחה יפים למדי, יש לזכור שחלק גדול מאותם הטיפולים נחשבים למורכבים. לא רק הטיפול עצמו נחשב למורכב ולא פשוט אלא גם אבחון מצבו של המטופל לפני הטיפול. יתרה מכך, עשויים להיות מקרים שבהם ישנן אופציות טיפוליות אחרות, שיכולות לספק תוצאות טובות גם ללא השתלה. המטופל, כמי שנזקק לטיפול רפואי חשוב, זכאי לקבל מידע מלא לפני שיחליט מהי הדרך הטבה ביותר עבורו.

מכיוון שהתווית תוכנית טיפולית מבוססת על שילוב בין צילומים (לעיתים גם CT) וסקירה אובייקטיבית לבין חוות דעת שמהותה סובייקטיבית, בהחלט יתכנו אי הסכמות לגיטימיות בין רופאים שונים. משום כך, לפי שנופלת החלטה בעניין השתלה, כן או לא, במיוחד כאשר המטופל טרם גיבש דעה בעניין, מומלץ להיעזר בחוות דעת רפואית שנייה ולפעמים אפילו שלישית.

חוות דעת וטיפול בנזקים

מלבד החשיבות של חוות דעת שניה לפני ביצוע השתלת שיניים (שהרי כאן, את הנעשה אין להשיב), ישנה חשיבות לחוות דעת רפואית גם לאחר הטיפול. מדובר, כמובן, במקרה שבו המטופל סובל מנזק או מתוצאות לא מספיק טובות לאחר ביצוע ההשתלה.

חוות הדעת הרפואית הזאת יכולה להתקבל באותה מרפאה שבה בוצעה ההשתלה או במרפאה אחרות ועל ידי מומחה רפואי. הדבר תלוי ברצון המטופל, במידת הנזק או חוסר שביעות רצונו מטיפול ההשתלה בכלל.

חוות דעת ורשלנות רפואית

סוג לא פחות חשוב של חוות דעת רפואית בתחום השתלות השיניים הינו זה שמקושר לתופעת הרשלנות הרפואית. רשלנות רפואית, ברפואת שיניים כמו בכל תחום רפואי אחר, היא עניין מורכב שמחייב פניה לבית המשפט. יתירה מכך, זהו עניין שמחייב הערכת מצב משפטית לצד הערכת מצב רפואית.

פניה לבית המשפט ללא גיבוי של מומחה רפואי, השוטח את פרטי המקרה תוך שימוש באסמכתאות רפואיות, לא תניב דבר. המומחה הרפואי, המתבסס על מסמכים רפואיים, בדיקה קלינית של המטופל, עיון בצילומים רפואיים וכדומה, הוא הבסיס המרכזי של התביעה. בנוסף, יש כמובן צורך ביועץ משפטי מנוסה, שיודע לבסס את התביעה על עילות מקובלות.

רשלנות רפואית ושאלת הנזק

לסיום, נסביר בקצרה מדוע השילוב בין חוות דעת רפואית של מומחה לבין יעוץ משפטי הם הכרח, עוד לפני שמגישים תביעה לבית המשפט.

מטופלים רבים שעברו השתלת שיניים סבורים שכאשר הם לא שבעי רצון מן הטיפול ובוודאי במידה שנגרם להם נזק, משמעות הדבר היא שקרה כאן מקרה של רשלנות רפואית. למעשה, התמונה יותר מורכבת מכך.

ישנם מקרים שבהם הטיפול לא צלח או שמטופל חש אי נוחות ללא קשר לקיומה של רשלנות. דווקא משום כך, חוות דעת רפואית מקדימה היא דבר חשוב כל כך ולמעשה, אפילו קריטי.

ראו גם:

חוות דעת מומחה במקרים של גרימת שיתוק עצב הפנים

ביטוח סיעודי: למה חובה לצרף חוות דעת רפואית בעת בקשת הקצבה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו