חוות דעת מומחה במקרים של גרימת שיתוק עצב הפנים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל הליך הרפואי, בבדיקה שגרתית, בניתוח או בלידה. לעיתים ההשלכות של הרשלנות הרפואית הן מינוריות ולעיתים הן הרות גורל ותיתכן פגיעה משמעותית בבריאותו של המטופל או בהופעתו החיצונית.

רשלנות רפואית אשר הובילה לשיתוק עצב הפנים יכולה להשפיע רבות על מצבו הגופני, הבריאותי והחיצוני, של המטופל. מדובר במצב חמור אשר המטופל עלול לסבול ממנו למשך שארית חייו.

שיתוק עצב הפנים

רשלנות שהובילה לכך שמטופל יסבול משיתוק בעצב הפנים יכולה להיגרם בכל מיני צורות, בין אם מדובר בטיפול שיניים לקוי, בניתוח אוזן שהשתבש או בלידה שנעשתה בעזרת מכשירים שימוש לקוי בהם פגם בעובר.

שיתוק בעצב הפנים יכול לגרום למספר ליקויים, כגון:

אי תנועה של שרירי הפנים – כאשר האדם מחייך, הצד המשותק אינו זז, כאשר האדם נדקר בפניו הוא חש בכאב אולם שרירי הפנים אינם מגיבים, שרירי הפנים רפויים וישנה אסימטריה בולטת בין שני צדדי הפנים.

תנועת המצח – האדם אינו יכול לכווץ את מצחו, אינו יכול להרים את הגבה, אסימטריה בין הגבות.

אזור הפה – הצד המשותק נפול יותר, חוסר אטימה של חלל הפה גורם לרוק בזווית הפה בעקבות השיתוק, לא ניתן לשרוק, לא ניתן לנפח את הלחי.

אזור האף – עלולה להתקיים אסימטריה בין הנחירים, כאשר האדם נושם עמוק דרך אפו הנחיר בצד המשותק אינו מתרחב.

אזור העיניים – העפעפיים אינם נעצמים בתגובה לאור או לגוף זר וכן הם לא נעצמים באופן רצוני, העפעפיים אינם מבצעים פעולות עצימה וייתכנו הפרשות מוגלתיות. תיתכן פגיעה בראייה משום שהעיניים חשופות לפגיעות ולכניסת גופים זרים.

לשון – איבוד תחושת הטעם בצד המשותק.

חוות דעת של רופא מומחה

בכל תביעה משפטית בה אנו מעוניינים לטעון כנגד פעולה של בעל מקצוע יש להביא חוות דעת של מומחה מאותו התחום שיחווה את דעתו ויסביר לבית המשפט מדוע בעל המקצוע התרשל בביצוע המלאכה.

חוות דעת של מומחה מקבלת משקל רב בתביעות בגין רשלנות רפואית, משום שרק רופא אשר מתמחה בתחום הנזק הספציפי יכול לערער את החלטותיו ומעשיו של רופא אחר.

במקרה של רשלנות רפואית שהובילה לשיתוק עצב הפנים יש להביא חוות דעת של רופא מומחה בתחום (אף אוזן גרון, רפואת שיניים, גניקולוג וכיוצא בזה) אשר יבחן היטב את המוגבלויות שנוצרו למטופל וכן את הפעולות בהן נקט הרופא המטפל.

על ידי חוות הדעת של הרופא המומחה תוכל התביעה להוכיח שהרופא לא עמד בחובת הזהירות המוטלת עליו וכן היא תעזור להוכיח את הקשר בין הנזק לטיפול.

למה חשוב לפנות לעורך דין?

אם עולה החשד שהשיתוק בעצב הפנים נגרם בעקבות רשלנות רפואית, אין להתמהמה ויש לפנות לעורך דין בהקדם האפשרי. פנייה מוקדמת לעורך דין חשובה משום שכאשר אנו קרובים למקרה הזיכרון לגבי השתלשלות האירועים חד יותר, ואנו נוכל לספק יותר פרטים בנוגע לאירוע הרשלני.

כאשר פונים לעורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית יש לוודא שיש לו ניסיון בתיקים הנוגעים לשיתוק עצב הפנים באופן ספציפי. עורך דין עם ניסיון בתחום ספציפי זה מכיר את ההליך לעומק וברוב המקרים יש לו קשרים עם רופאים מומחים מכובדים בתחום.

לסיכום

לרשלנות רפואית שהובילה לשיתוק בעצב הפנים יכולות להיות השלכות הרות גורל עבור המטופל. חוות דעת מהימנה ומוצקה של רופא מומחה בתחום הפגיעה היא קריטית להצלחת התביעה והיא זו שתקבע את החלטת בית המשפט בבואו להכריע את הדין. מה שהופך את חוות הדעת הרפואית לכל כך קריטית זה העובדה שלפיה יוחלט אם המטופל יקבל פיצוי כספי בשל הרשלנות.

ראו גם:

חוות דעת מקצועית מפלסטיקאי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו