חוות דעת רפואית ברפואת שיניים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רופא מנוסה שהוא מומחה בתחום של פה ולסת יכול לתת חוות דעת ברפואת שיניים. עם זאת, צריך ידע ספציפי בתחום שבו מדובר כמו שתלים, טיפולי שורש, כירורגיה של הפה, אורתודונטיה, וכו'. כמו כן למומחה צריך שיהיה ניסיון בכתיבת חוות דעת ועליו להיות מסוגל לעמוד בחקירה בבית המשפט.

מה כוללת חוות דעת של מומחה פה ולסת?

חוות הדעת תפרט את ההשכלה, הרקע המקצועי של המומחה וניסיונו הרפואי. חוות הדעת תסביר אודות המקרה, תוצאות של בדיקות, ומכלול הרישומים הרפואיים שנוגעים למקרה, תדון במה גרם לפגיעה, ומהם הנכויות והנזקים של התובע. חוות הדעת יכולה לציין עלויות של הטיפול שנדרשים, ואחוזי נכות, כאשר בסופה נכתבת ונחתמת הצהרה של נותן חוות הדעת.

חוות הדעת תבחן אם הרופא טיפל בהתאם לסטנדרט הסביר, תתייחס לקשר הסיבתי בין הרשלנות והנזק, ותציין את מידת החומרה של הנזק, האם מגיעים למטופל אחוזי נכות ולאילו פיצויים הוא ראוי. חוות הדעת הרפואית תסייע לבית המשפט בעניין הבנת המקרה הרפואי והנזקים שאירעו לנפגע.

עריכת חוות הדעת

כדי לרשום חוות דעת צריך להכיר היטב את המקרה, את ממצאי הצילומים וההדמיות של המטופל לפני הטיפול הרפואי ולאחר מכן, ולבקש השלמת מסמכים רפואיים. כמו כן, המומחה יבדוק את המטופל בדיקה פיזית, וכן יבחן את בדיקות ההדמיה.

חוות הדעת צריכה להיכתב באופן ברור וחד, ולהיות מובנת גם למי שאינו מומחה לרפואה. עליה לציין על מה היא נסמכת מבחינת מידע רפואי, לנתח עובדות, לפרט נזקים, ולהתייחס לחוות דעת אחרת אם קיימת כזו.

מתי יש צורך בחוות דעת ברפואת שיניים?

  • לתמיכה בתביעת רשלנות רפואית שארעה במסגרת טיפול שיניים;
  • לבקשת בית המשפט לצורך הכרעה בין חוות דעת נגדיות מטעם הצדדים;
  • לתמיכה בתביעה למוסד לביטוח לאומי שונות בעניין אבדן כושר עבודה ואחוזי נכות, ולקבלת זכויות כמו קצבת נכות;
  • לתמיכה בתביעה לפיצויים נגד רשות מוסמכת שבתחומה ארעה התאונה או הפגיעה;
  • לתמיכה בדרישה מחברת ביטוח פרטית לצורך מימוש פוליסה וקבלת פיצויים;
  • כחוות דעת נוספת לפני טיפול מורכב ויקר, גם למטופל ולפעמים גם לרופא השיניים עצמו;

חוות דעת לצורך הוכחת רשלנות רפואית

כאשר אדם חושב שהוא נפגע מטיפול שיניים או מפרוצדורה כירורגית בפה, עליו לבדוק אם קמה לו עילה להגיש תביעת רשלנות רפואית. צריך לקחת בחשבון כי לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית, יש לצרף חוות דעת רפואית של מומחה ברפואת שיניים התומכת בתביעה. יש מקרים שבית המשפט מבקש למנות מומחה מטעמו.

בחוות דעת רפואית תיקבע אם היתה רשלנות, כלומר האם הרופא המטפל לא עמד בחובת הזהירות שחלה עליו, וחרג מסטנדרט הרופא הסביר ונגרם בשל כך נזק. המומחה שנותן חוות דעת רפואית צריך לבדוק אם המטופל קיבל מידע מלא אודות על הטיפול, אם עשו לו צילומים, מה בוצע במהלך הטיפול, ואם היה המעקב ראוי אחרי מצבו. למשל, במקרה של שיתוק בעצב הפנים, או זיהום אחרי עקירה כירורגית, יש צורך בחוות דעת של רופא שיניים מומחה. חוות הדעת תראה קשר סיבתי בין הטיפול הרשלני והנזקים שנגרמו למטופל.

צריך לזכור שלא כל טיפול רפואי או אסטטי כלשהו, שלא צלח או לא גרם לשביעות רצון של המטופל, נחשב לרשלנות רפואית.

חוות דעת לצורך הוכחת נזק מתאונה

חוות דעת ברפואת שיניים תהיה נחוצה במקרה של תאונה מכל סוג, במסגרת עבודה, לימודים, פעילות גופנית, מעשה אלימות, וכולי, שבעטיים נגרם שבר של שיניים או כל פגיעה אחרת.

כאשר אדם נפגע בשיניו פגיעה שגרמה לו נזק –  חוות דעת רפואית תהיה חיונית, כדי שניתן יהיה לפנות לביטוח לאומי בתביעה לנכות ולקבלת קצבת נכות, או כדי לקבל פיצויים מחב' ביטוח פרטית.

אם הפגיעה ארעה כתוצאה מרשלנות של רשות מקומית, או גורם אחר, אפשר לפנות לרשות או לגורם הספציפי בדרישה לפיצוי. דוגמא נפוצה: אדם המועד כתוצאה מבליטה באבני מדרכה משתלבות ושובר את הלסת – יכול לפנות לרשות המקומית.  

חוות דעת לצורך ברור עלויות של טיפולי שיניים מורכבים

חוות דעת רפואית בתחום רפואת שיניים יכולה להיות גם לצורך קבלת מידע משלים ממומחה ברדיולוגיה במקרה של טיפולי שיניים מורכבים, ארוכים, ויקרים, על ידי העברת צילומי רנטגן לאבחון נוסף באשר לטיפול שהוצע, ובאשר לעלות. לפני שמחליטים על השתלת שיניים למשל, יש הפונים לקבל חוות דעת נוספת. על המומחה לספק מידע אובייקטיבי בלתי תלוי בגורם חיצוני. יש שגם רופא השיניים עצמו מבקש לקבל יעוץ באשר להחלטותיו, והוא עצמו יפנה למומחה לקבלת חוות דעתו.

 

מקורות:

ד"ר יורם מילר, רופא שיניים, חוות דעת מקצועית

ד"ר שלמה ברק, רופא שיניים מומחה לניתוחי פה ולסת. חוות דעת משפטית.

Md פורום רופאים מקבוצת ד"ר פרישמן. חוות דעת רפואית משפטית שיניים.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו