חוות דעת רפואית – כירורגית כלי דם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת רפואית פיגור שכלי

רפואת כלי דם (אשר נקראת גם כירורגיית כלי דם) היא רפואה העוסקת בטיפול במחלות של כלי הדם כמו מפרצות פקקת ורידים, יצירת פיסטולות ופתולוגיות נוספות. מלבד המצבים הרפואיים בהם מטפלת רפואת כלי הדם, חלק חשוב מתחום זה הוא טיפולים אסתטיים, אשר כולל בעיקר העלמת ורידים ברגליים. חוות דעת רפואית נוספת בתחום כלי הדם נדרשת בנוגע לסוגי טיפול, אבחנות ותביעות רפואיות של רשלנות ועל כן חשובה ביותר.

טיפולים אסתטיים

חלק גדול מהמטופלים של רופאים העוסקים בכירורגית כלי דם הוא טיפולים אסתטיים, בעיקר להעלמת ורידים מהרגליים. כיום קיימות טכניקות רבות להעלמת הורידים מהרגליים, אשר מלבד היותם גורם סיכון למחלות שונות הם גם מפריעים לאנשים רבים מבחינה אסתטית.

כיום קיימות טכניקות רבות לביצוע טיפולים אסתטיים הקשורים לכלי דם ובדרך כלל ניתן להתייעץ עם מספר אנשי מקצוע ולקבל חוות דעת שונות בנוגע לטכניקת הטיפול שניתנת.

קיימים מקרים בהם חלק מהמטופלים תובעים את רופא כלי הדם שטיפל בהם מכיוון שאינם מרוצים מהתוצאה הסופית. במקרים אלה, פונים התובעים לחוות דעת רפואית אובייקטיבית, אשר ניתנת לרוב על ידי כירורג כלי דם מנוסה אשר מטרתה לקבוע האם יש בסיס לתביעה. מכיוון שקיימות כיום דרכי טיפול רבות בטיפולי כלי הדם האסתטיים, בחלק מהמקרים ילינו המטופלים על דרך הטיפול ועל כך שהתוצאות אינן כמצופה (קיים שוני בתוצאות בין דרכי טיפול שונות).

במקרים אלה התלונות יהיו כלפי טכניקת הטיפול ולא כלפי מיומנות הרופא, ולכן במקרים אלה חוות הדעת הרפואית יכולה דווקא להגן על הרופאים אשר ביצעו את עבודתם כשורה.

קביעה האם בוצע הטיפול בדרך המתאימה ביותר

מלבד הטיפולים האסתטיים, כירורגיית כלי דם היא מקצוע הכולל ביצוע ניתוחים שונים ופרוצדורות פולשניות אחרות במטרה לתקן כלי דם. בהתאם לאבחנה ולבעיה אותה יש לתקן, בוחרים הרופאים את הגישה הניתוחית במטרה לטפל בבעיה.

לעיתים, ובמיוחד כאשר הטיפול הרפואי נכשל, פונים המטופלים לחוות דעת נוספת במטרה לקבל דעה נוספת לגבי הטיפול שניתן ולגבי אפשרויות הטיפול האחרות. כאשר מדובר בתביעות משפטיות, חוות הדעת הרפואית אמורה לספק מידע אובייקטיבי לגבי בחירת הטיפול בהתאם לאינדיקציות הרפואיות, מיומנות הצוות הרפואי וקביעה לגבי רשלנות. במקרים אלה, חוות הדעת הרפואית עוסקת בעיקר בנושאים הבאים:

  • בחירת הגישה הטיפולית – בטיפולי כלי דם קיימות גישות טיפוליות שונות, אשר לכל גישה יתרונות וחסרונות. לבחירת הגישה הטיפולית חשיבות גדולה מכיוון שהתאמת הגישה לרצון המטופל ולרקע הרפואי שלו חיונית להצלחת הטיפול הרפואית. במקרים רבים, פונים המטופלים לחוות דעת רפואית נוספת בנוגע להתאמת הגישה ולבחירת דרך הטיפול הטובה ביותר. כמו כן, בחירת הגישה הטיפולית היא סוגיה משפטית מורכבת, אשר לעתים יכולה להגיע לבית המשפט בתביעות לרשלנות רפואית.
  • מיומנות הרופאים – כירורגיית כל דם היא רפואה עדינה מאוד הדורשת מיומנות גבוהה מצד הרופאים והצוות המטפל. במקרים שונים, חוסר ניסיון מצד הרופא יכול להביא לטעויות בטיפול במחלה ולסיבוכים שונים. במקרים שונים, פונים המטופלים לחוות דעת נוספת על מנת לקבוע האם מדובר ברשלנות והאם יש בסיס לתביעה.
  • איבחון המחלה – מלבד הצד הטיפולי, רפואת כלי הדם עוסקת גם באבחנת מחלות של כלי דם, ובמקרים רבים פונים המטופלים לחוות דעת רפואית נוספת הקשורה לאבחנה המחלה. מכיוון שאבחנת מחלות כלי דם נעשית לעתים קרובות על ידי מכשירי דופלר ומכשירי אבחון נוספים היא במקרים רבים אינה אובייקטיבית ותלויה בנסיונו ובכישוריו של הבודק. ולכן במקרים רבים פונים המטופלים לחוות דעת נוספת במידה ואינם מרוצים מהאבחנה או במידה ומדובר באבחנה שאינה חד משמעית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו