חוות דעת רפואית לחולים במחלות קרוהן וקוליטיס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת רפואית על טיפול רפואי בחו"ל

חוות דעת רפואית לחולים במחלות קרוהן וקוליטיסמחלות מעי דלקתיות – קרוהן וקוליטיס

קרוהן וקוליטיס הן מחלות דלקתית של המעי. קרוהן פוגע בשכבות של דופן המעי, וגורם לשינויים דלקתיים במקומות שונים של הרקמה במעי. במחלת קרוהן כל חלק ממערכת העיכול יכול להיפגע: הוושט, הפה, הקיבה, והתריסריון, המעי על כל חלקיו. בקוליטיס לעומת זאת נפגע בעיקר המעי. מדובר במחלות כרונית שבאות לביטוי בהתקפים וברמיסיה (הפוגה).

המחלות פוגעת מאוד באיכות החיים של החולה, בתפקודו, ובכושרו לעבוד. כאשר לא ניתן טיפול מתאים ובזמן, יכולים גם להיות סיבוכים. המחלות גורמות לשלשולים, כאבי בטן, חום, פגיעה בעיכול ובספיגת המזון, כיבים, ירידה במשקל, עייפות, וכולי.

גורמים למחלה

הגורמים הם גנטיקה, מערכת חיסון, וגורם סביבתי. האבחון של המחלות הוא באמצעות בדיקות מעבדה, בדיקות פולשניות כמו קולונוסקפיה וגסטרוסקופיה, ובדיקות הדמיה שונות.

הטיפול

הטיפולים הם באמצעות תרופות אנטי דלקתיות, אנטיביוטיקה, סטרואידים, תרופות ביולוגיות, דיאטות, ניתוחים, וכולי. המחלות מחייבות טיפול מיידי, ומעקב רפואי הדוק. חשוב לעקוב בבדיקות קולונוסקופיה בתדירות של כל שנה או שנתיים כדי למנוע התפתחות של סרטן המעי הגס שהוא סיכון מוגבר יותר לחולים במחלות אילו, וכן לסיבוכים אחרים שעלולים להביא את החולה לצורך בניתוחים כירורגיים ואשפוזים ארוכים.

מהי חוות דעת רפואית ומהם מאפייניה?

חוות דעת רפואית נדרשת למטרות שונות. מדובר בפירוט מקצועי מטעם מומחה בתחום רפואי מסוים לגבי חומרת המחלה, הסימנים הקליניים, הבדיקות שבוצעו, האבחון, וכן הטיפול שקיבל החולה. חוות דעת רפואית תתייחס לאופן שבו המחלה משפיעה על תפקודו כושרו, יכולתו של החולה להתנהל, והסברים רפואיים רלוונטיים אחרים.

חוות הדעת צריכה להיכתב באופן אובייקטיבי ובתשומת לב, באופן ברור וחד משמעי, ועליה להתייחס למחקרים עדכניים. חוות דעת במחלות קרוהן וקוליטיס תיכתב על ידי רופא גסטרואנטרולוג, מומחה בר ניסיון, שמבין בכל הקשור לגילוי המחלה ומאפייניה.

מומלץ להיעזר במומחה שיש לו ניסיון בכתיבת חוות דעת לבית המשפט ולביטוח לאומי בתחום הספציפי. צריך לקחת בחשבון שכאשר מדובר בתביעה לבית המשפט, כותב חוות הדעת ייחקר על חוות הדעת, ולכן עליו להיות גם מנוסה בהופעות בבית משפט ומעמד בחקירות נגדיות.

לצורך מה נדרשת חוות דעת רפואית במחלה דלקתית של המעי?

מחלות הקרוהן והקוליטיס דורשות מהחולים התמודדות אינטנסיבית עם מצב קליני מורכב, שמשפיע על חייהם ומגביל אותם ושיש לו סיכון לסיבוכים. ברוב המקרים יש צורך בחוות דעת רפואית מאת מומחה רפואי בתחום, וזאת כדי שהחולים יוכלו לממש את הזכויות הרפואיות והכספיות הנובעות ממצבם הרפואי. לחוות הדעת יש מעמד משפטי ורפואי, שכן יש בכוחה לאפשר לחולה לקבל זכויות שונות שמגיעות לו.

חוות דעת רפואית נדרשת בין היתר:

* במקרה של רשלנות רפואית ולצורך תמיכה בתביעת רשלנות רפואית שמוגשת לבית המשפט, בגין אבחון מאוחר, וטיפול לקוי במחלה. חוות דעת רפואית נדרש כדי שניתן יהיה להוכיח את הנזק שנגרם למטופל, ואת הזכות לפיצויים. חוות הדעת צריכה להוכיח בין היתר את הקשר הסיבתי בין הרשלנות והנזק, ולפרט את הנזקים שנגרמו לחולה בעקבות הרשלנות.

* לצורך תמיכה בתביעת רשלנות רפואית שנגרמה בשל בדיקות פולשניות שנעשו במסגרת אבחון ו/או מעקב אחרי המחלה, וגרמו לנזק. התביעה מוגשת נגד הרופא המטפל, בית החולים, ו/או קופת החולים וכולי.

* חוות דעת רפואית במחלת קרוהן וקוליטיס נדרשת גם לתמיכה בתביעה לביטוח לאומי לאובדן כושר עבודה ולנכות כללית. חוות דעת רפואית תפרט את מצבו של החולה ומוגבלותו ואי יכולתו לעבוד בשל כך, ובשל סכנה להתדרדרות במצבו הרפואי. חוות דעת נדרשת גם לצורך תביעת נכות כללית לקביעת אחוזי נכות על ידי ועדה רפואית של הביטוח הלאומי, וכפועל יוצא מכך לצורך קבלת קצבת נכות. חוות הדעת יכולה להגדיל את הסיכויים החולה לקבל אחוזי הנכות וקצבת נכות והטבות אחרות כמו שרותים מיוחדים, הנחות בארנונה, הנחות בתרופות, נקודות זיכוי במס, תו נכה, וכולי בהתאם לאחוזי הנכות.

* חוות דעת רפואית במחלות מעי דלקתיות נדרשת גם כדי לתמוך בבקשות לוועדות רפואיות לצורך אישור וקבלת תרופות מיוחדות כמו תרופות ביולוגיות או תרופות ניסיוניות וטיפולים שאינם בסל.

* חוות הדעת יכולה לסייע בקבלת פיצויים מחברת ביטוח פרטית שיש לחולה המבוטח, ולצורך מימוש הפוליסה.

* חוות דעת רפואית יכולה לסייע בין היתר גם בשיפור תנאי העבודה של החולה או לצרכי התפטרות וקבלת פיצויים.

 

מקורות:

מימוש זכויות רפואיות. כל המידע על קרוהן וקוליטיס.

אתר של הכללית. מחלת קרוהן

קרוהן וקוליטיס. חוות דעת רפואית לחולי קרוהן וקוליטיס.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו