חוות דעת רפואית על טיפול רפואי בחו"ל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת רפואית על טיפול רפואי בחו"ל

הרפואה אינה מדע מדויק, ולא אחת רופאים מתלבטים בקשר לאבחנה הנכונה ולטיפול המתאים ביותר. אדם אשר סובל ממחלה כרונית או מחלה קשה, נמצא במקרים רבים בספק האם הטיפול שהוא מקבל הוא אכן הטיפול האופטימאלי הכרוך במינימום תופעות לוואי. במקרים רבים אנשים חולים מחפשים אישור לטיפול שניתן בהם בחוות דעת נוספות. לפעמים החולה מעוניין בהמלצות לטיפול חילופי. כאשר מדובר במחלות קשות, החולה יחפש פעמים רבות מומחה נוסף להיוועץ בו כדי להבין את המחלה, ולבסס את האמונה בטיפול המוצע לו.

הידעתם? חוות דעת היא זכות בסיסית של החולהחוות דעת רפואית על טיפול רפואי בחו"ל

חוק זכויות החולה מעגן את הזכות של החולה לקבל חוות דעה רפואית שניה. החולה זכאי להשתכנע שהוא מקבל את האבחנה הנכונה של המחלה, וכי הטיפול שמוצע לו הוא הטיפול המתאים ביותר עבורו.

מתי כדאי לפנות חוות דעת נוספת?

  • מחלה נדירה – היוועצות עם מומחים מחו"ל – אם מאבחנים אצל החולה מחלה נדירה מיוחדת ופחות מוכרת, יש מקרים שהמטופל יבקש להיוועץ במומחה בכיר ומנוסה בתחום. בחו"ל יש מרפאות מרכזיות רפואיות שמטפלות בחולים עם מחלות נדירות.
  • האבחנה אינה ברורה – החולה יבקש לקבל חוות דעת רפואית נוספת כאשר אין אבחנה ברורה, כשלא יודעים בדיוק מה יש לו, מתלבטים בממצאי הבדיקות, וכאשר תוצאות הבדיקות מפתיעות את הרופא.
  • טיפולים קשים – אם הרופא המטפל ממליץ על טיפולים קשים במיוחד, או על ניתוח מורכב שעלולות להיות לו תוצאות בלתי הפיכות, יש מקרים שהמטופל ירצה להיוועץ אצל מומחים נוספים וגם בחו"ל.

מתי יש לשקול טיפול רפואי בחו"ל?

כדאי לשקול טיפול רפואי בחו"ל במספר מקרים בולטים:

  • כאשר לא מטפלים באותו מקרה בארץ אלא רק בחו"ל. מדובר בין היתר בניתוחי מח מסוימים, השתלות אברים; טיפולים בסרטן; ניתוחים אורטופדיים מורכבים; וכולי/
  • כאשר מדובר במחלה נדירה שלא יודעים עליה מספיק, ואין לגביה ניסיון ; צריך לקחת בחשבון שטיפול בחו"ל כרוך בריחוק "מהמגרש הביתי המוכר";

מתי נחוצה חוות דעת של מומחה מחו"ל שמגיע לארץ?

במקרים של מחלות לב מסובכות, ניתוחים שהסתבכו, מפרצת במח, שטפי דם, שבץ מוחי, מחלות זיהומיות קשות, וכולי, יש מצבים שבית החולים עצמו מזמין מומחה מחו"ל, לבקשת המשפחה, כדי שיגיע לתת את חוות דעתו לגבי הטיפול המתאים לחולה.

עם מי ניתן להתייעץ בנוגע לקבלת חוות דעת מומחה?

חברות מקצועיות רבות מציעות שרותי יעוץ לגבי מומחים ברפואה, ובין היתר גם שרותי תווך ליצירת קשר עם מומחים בחו"ל מתוך רשימות של מומחים. אותן חברות נותנות שרות במסגרתו הן מייעצות למטופל עם איזה רופא להתקשר בחו"ל, וכן חוות דעת שמסייעת לבחור את הרופא ולהתאימו למקרה הספציפי. במקרים רבים פוליסות ביטוח פרטיות מכסות מימון של חוות דעת אילו וגם את הייעוץ, והטיפול בחו"ל.

למומחה בחו"ל צריך להמציא את כל החומר הרפואי, כולל טיפולים ואבחנות קודמות. למרבה ההפתעה אבחנות יכולות להיות שונות לחלוטין בין רופא לרופא, למשל במקרים של התלבטות בנוגע לאבחון של מחלה ממארת שאינה ברורה.

ומה באשר לחוות דעת שטומנת בחובה המלצה על טיפול רפואי בחו"ל?

חשוב למצוא את המומחה המתאים לטיפול בחו"ל. ניסיון חשוב, אבל לא תמיד מבטיח את הצלחת הטיפול. ולכן חשוב מאוד לקבל חוות דעת אמינה, שתמליץ על מרכז רפואי מסוים בחו"ל המתאים והמנוסה ביותר לאותו מקרה. חוות הדעת עוזרת לבחור באופן אישי את המומחה ולהתאימו למחלה.

צריך להבחין בין חוות דעת שרופא מייעץ כותב עבור חברת הביטוח, האמורה לשאת בהוצאות המטופל בחו"ל, במסגרתה הוא ממליץ על טיפול רפואי מסוים בחו"ל שיש בו כדי לעזור למטופל ולהציל את חייו, ובין חוות דעת שנכתבת למטופל עצמו, שבה הוא יפרט את ההכשרה והניסיון המקצועי של הרופא בחו"ל. חברת ביטוח פרטית מכירה בהוצאות עבור קבלת חוות דעת כזו, ואפשר לקבל החזרים כספיים.

כדאי לתת את הדעת לכך שהרופא שנותן את חוות הדעת צריך להכיר באופן מקצועי את הרופאים המטפלים בחו"ל עליהם הוא ממליץ. זהו אינטרס של המטופל עצמו. חוות הדעת צריכה להיכתב על ידי רופא שנותן שירות טוב מסור ומקצועי; ושהוא יהיה בעצמו בעל ניסיון ומומחה בתחום.

כדאי לקבל המלצות ממי שכבר נעזר בשרותיו של הרופא לצורך כתיבת חוות דעת עבור מומחה בחו"ל.

 

קראו גם:

ביטוח סיעודי: למה חובה לצרף חוות דעת רפואית בעת בקשת הקצבה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו